Ja, skulle man tycka om sig själv då?

Alltså, jag älskar ju mig själv, helt villkorslöst faktiskt, men om jag skulle träffa en person som var precis som jag… hmm… Just nu har jag lite svårt att använda hjärnan, både på grund av vanlig hjärndimma och på grund av antihistamin- och sömnbristdimma.

Men. Jag tror jag skulle gilla mig själv. Så småningom. Jag är väl medveten om att jag ibland kan uppfattas som kylig och avvisande. Jag jobbar på det. Men när jag är trött ser jag ju sur ut tydligen (precis som alla andra tjejer som inte ler kokett hela tiden).

Ibland kommer jag på mig själv att tänka på hur jag själv skulle reagera om någon gjorde mot mig som jag precis gjorde mot någon annan. Taskigheter ägnar jag mig oftast inte åt, såvida inte personen i fråga förtjänar det (det finns ju såna mänskor också tyvärr).

Om jag skulle försöka titta på mig själv utifrån så tror jag att bilden skulle bli lite osann, ni vet det där talesättet om att inte döma hunden efter håren, det stämmer väldigt bra in på mig.

Objektiv bedömning, utan konversation –

  • Avvisande
  • Individualist
  • Vänlig (jag vet, det krockar med det första, men det beror tydligen på vilken dag det är 😉 )

Objektiv bedömning, med konversation –

  • Stark
  • Avvaktande
  • Charmig

Kanske skulle lagt till ”tvetydig” också haha!

Men som kompis, personligen tycker jag att jag rockar stenhårt som kompis! Jag är snäll, rolig, smart, omtänksam och har självdistans (oftast i alla fall). Dessutom är jag ju ödmjuk, det hör ni ju själva 😉

Skulle ni vilja vara kompis med er själva?
Kommentarer till: "Om man träffade sig själv" (4)

  1. Nemos matte sa:

    Vilken intressant fråga! Nu kommer jag att ligga sömnlös halva natten och fundera… 😉

    Hmm. Inte alls lätt att svara på, faktiskt!

    • Visst är det klurigt! Jag kämpade hårt med den och jag tror det går att ge än mer komplexa svar till frågan. Kanske skulle försöka svara på den efter ett par glas vin haha!

  2. Den frågan har jag oxå ställt mig ibland. Svaret är… kompis ja – bo med? Mjae. Jag är nog inte helt enkel att leva med 😉

Kommentera

