Ja, alltså, det är helt galet på jobbet just nu. Hunden behöver rehab och ompyssling. En del kollegor förtjänar en smäll på käften och själv skulle jag behöva gå till doktorn men jag har liksom inte tid.

Dessutom gör jag precis som Dr Bra säger att jag INTE ska göra – Skyller på EDSen och går alltså inte till doktorn, för den sakens skull heller, jag skulle kunna TA mig tid.

Knäna gör ont. Högerknäet har betett sig underligt i snart 6 veckor och med det kom också höftproblemen som ett brev på posten liksom… Oh well. Knaprar Naproxen nu, får väl ringa om det inte går över på 10 dagar…

Har också blivit ”uppgraderad” till gruppansvarig för en avdelning i vårt största projekt på jobbet. Mer att göra för att man är bäst liksom 😉 Borde synas i lönekuvertet också va? Löneförhandlingar om två veckor (på det här bygget kör vi vårt eget rejs. Vaddå ”löneförhandlingarna ska vara klara i april”? Nänä, före semestern åtminstone. Ibland även efter…)

I övrigt har det inte hänt så mycket intressant. Fortsätter gilla somliga kollegor och har börjat ogilla ett par andra, svär fortfarande åt mottrafikanter och njuter av skogspromenaderna med den fyrbente.

Så. Nu ska jag jobba i exakt sju minuter till, sen ska jag få äta min fantastiskt goda kyckling med rotfrukts-strips till. Faktiskt måste jag nog slå ett slag för de där stripsen, alldeles galet

goda!

Här hittar ni receptet!

Bild från Mat.se

Bild från Mat.se, där ni också hittar receptet 🙂

Kommentarer till: "Sånt jag gör nuförtin’" (3)

  1. Har du ett jobb där ”gruppansvarig” ger mer i lön? Min erfarenhet inom offentlig sektor är att alla titlar som innerhåller orden ”ledare” eller ”ansvarig” bara är sätt att lägga mer av chefens arbetsuppgifter på någon annan utan att behöva betala för det.

    • Njae, inte direkt men projektet löper över 10 år och med mer ansvar kan jag trycka på att jag får just det. 🙂 Plus att en högre chef ansåg att jag skulle ha det ansvaret, så det kom ”uppifrån” så att säga, inte från mig. Behöver alla argument jag kan få just nu känns det som, så jag lägger till allt nytt haha! 🙂

  2. ullebengtsson sa:

    Låter som helt galen takt!

Kommentera

