Men vaffan!?

Alltså, EN natt utan mardrömmar vore trevligt. Faktiskt.

Jagades inatt igen. Den här gången av lejon.

Vi var i en galleria och lejonflocken hade precis slaktat en tigerfamilj. En av ungarna var skadad, men levde så jag som älskar tigrar tog den i min famn och svepte in den i en grå munkjacka.

Lejonen ser det och vänder uppmärksamheten mot mig. De rusar mot mig och jag springer. Springer för livet. Hör lejonen vråla bakom mig och jag inser att jag måste offra tigerungen för att inte bli dödad och uppäten. Jag mår fysiskt illa och får enormt dåligt samvete när jag kastar den skadade tigerungen åt lejonen men jag kommer undan levande.

Det sjuka är att jag var medveten om att jag drömde.

Tur att jag kan väcka mig själv!

Nästa gång jag drömde var jag kvar i samma galleria/komplex men nu i en del som påminde om en Finlandsfärja. Såg farsan vid ett av borden i bar-avdelningen. Han var påverkad av både alkohol och droger men såg mer hälsosam ut viktmässigt än han gör på riktigt. Jag hör en röst som säger ”Det är för sent för honom” och sen drar den som äger rösten mig i armen för att vi ska gå därifrån. Och vi går. Jag känner ingenting.

Snart lugnar det ner sig på jobbet och då kan jag få återhämta mig ordentligt! I helgen har jag faktiskt inte gjort en enda nyttig grej. Energin räcker inte till nånting ju!

Så. Nu ska jag vila lite igen.

Hoppas ni har det underbart! 😀

Kommentera

