Visst gör det ont…

…när håren rycks av benen, men det var det värt! 😀

Jag har testat att vaxa benen själv, hemma, men tyckt att det tar sån tid och det är krångligt och kladdigt och bara… dööötrist!

Sen fick jag typ blåmärken på benen eftersom min tunna hud är så känslig så jag har rakat benen.

Men idag gjorde jag nåt som kallas ”sockring”, det är ungefär samma princip som vaxning fast nästan tvärtom… 😉

Alltså, för det första dras håren medhårs (är ju mest logiskt dessutom) och för det andra är det mycket skonsammare mot huden. Nu har ju jag väldigt känslig hud så jag blev lite röd och prickig men inga blåmärken eller andra fulheter på benen!

Dessutom var min ”sockrare” väldigt trevlig och noggrann! Ett proffs ut i fingerspetsarna!

Tycker absolut det var värt 600 (plus 50 spänn för att trimma mina extremt långa hårstrån haha!) för 45 minuters behandling toppat med samtal om ditt och datt 😀

Inlägget är inte sponsrat även om det kanske låter så men det var som sagt en trevlig upplevelse, det enda som gjorde lite ont var vid vristerna i övrigt var det inte så farligt faktiskt.

Jag gjorde det på SugarMe (liten varning dock – De har sjuuukt många olika behandlingar, till överkomliga priser så det är lätt att få lite beslutsångest haha! Men en sak i taget liksom).

Kommentarer till: "Visst gör det ont…" (8)

  1. Dra ut hårstrån = tortyr. 😀

  2. Lätt värt både smärtan och pengarna att få benen vaxade, imponerad av att du lyckats göra det på dig själv. Jag hade aldrig klarat det, det hade slutat som den där scenen i vänner nr monica och phoebe försöker vaxa sina ben själva!

    • Hahaha! Just det! Minns faktiskt det avsnittet, underbart! 😀
      Kan inte annat än hålla med, det var väl värt pengarna att låta nån annan hålla på med det där 🙂

  3. Å måste ju bara titta in å önska glad midsommar 🙂 Ha de så mysigt med din fyrbente vän ❤

  4. Nemos matte sa:

    Ha ha, har aldrig testat vaxning men kämpade med en sån där epilator eller vad det nu heter för en del år sedan. Det var inte skönt. Alls.

Kommentera

