Förhoppningar, önskningar och drömmar. Klart jag har de, men igår kände jag att jag är helt tillfreds med att mitt liv lufsar på i samma hjulspår. Inga känslostormar, inga stora toppar eller dalar, bara lite guppigt. Som en grusväg. Skönt gung. Skönt flyt. Skönt liv.

Jag förväntar mig inga livsomvälvande förändringar längre. Och det är helt okej med mig. Att bara lufsa där för mig själv, med hunden vid min sida, göra sånt jag brukar om jag vill, göra sånt jag inte brukar om jag vill det, det känns tryggt och skönt. 🙂

Trivs oförskämt bra med mitt liv just nu faktiskt. Vet inte varför det känns så nu, kan det vara att jag fyller nästan 40 om ett par veckor?

Det verkar ju störa en del i min omgivning men alltså, det skiter jag i. Jag trivs så här, är det inte det som är viktigast?

Räknar visserligen ner till semestern, 11 dagar varav de fem senare kommer tillbringas hemma vid köksbordet på eftermiddagarna, men i övrigt… smooth sailin’.

Hur har ni det?

Minion-Monday

Kommentarer till: "Det blir som det varit och det är okej" (8)

  1. Nemos matte sa:

    Verkar inte vara någon 40-årskris i sikte! 🙂 Önskar verkligen att jag nån gång får känna samma harmoni i mitt liv som du verkar känna i ditt. Härligt att läsa!

    Semester denna vecka men imorgon blir det jobb några timmar! Är man ett kontrollfreak så är man och jag vågar inte lämna vissa uppgifter till nån annan… 😆 Får å andra sidan några timmar att ta ut vid ett senare tillfälle, inte helt fel det heller!

    • Ja det känns väldigt skönt faktiskt 🙂 En grej mindre att oja sig över haha!

      Hehe! Ja, vet hur det känns men i år tänker jag släppa jobbet helt och hållet och bara njuta av livet, regn eller sol på semestern är skitsamma 🙂

  2. Det låter ju helt underbart att vara sådär nöjd och tillfreds med livet, bara kör på och njut när det känns så!

  3. 40 år är bara siffror på ett papper 🙂 Njut att du har det bra för det gör mig glad. Du visar ju för många andra att man faktiskt kan jobba med EDS eftersom en diagnos många gånger skapar panik. Inte alla blir så sjuka att de inte kan jobba. Har du funderat på vad du ska göra på din semester? Gissar på att det blir många lata dagar tillsammans med finaste gosvovven 🙂

    Själv är jag fortfarande sjukskriven och har blivit sämre. Men nu har jag fått en ny smärtmedicin som heter Palexia och jag hoppas den funkar så man åtminstone kan börja träna igen. Opiater brukar funka bra på mig dvs jag inte blir slö, groggy eller mår illa dock krävs en hög dos. Kanske nån gång i framtiden finns det en arbetsgivare som vill ta emot mig för jag vägrar ha det så här resten av mitt liv. Men så länge arbetsgivaren måste stå för rehab lär ingen ta emot mig :p

    • Ja, alla är ju unika och jag tror mycket sitter i huvudet faktiskt. Alltså inställningen. Jag väljer att inte fokusera på det som hindrar mig, utan istället det jag fortfarande kan göra. Sen är det en balansgång och acceptera att man faktiskt inte alltid kan göra saker bara för att man vill.. 🙂

      Tänker ta dagen som den kommer bara på semestern. Ser fram mot lata dagar i soffan tillsammans med hunden och ett gäng deckare 😀

      Skönt att du har medicin som funkar för dig! Det är ju ett jäkla gissel det där också, att det inte finns en bra medicin som funkar för alla EDSare utan man måste pröva sig fram.

      Arbetsgivaren behöver väl inte stå för rehab? Det gör inte min, eller ja, till viss utsträckning. Vi har en friskvårdspeng men det är 1200 per år och det räcker ju inte långt och inkluderar inte heller sjukgymnastik tyvärr.
      Håller tummarna för att du hittar ett soft jobb när du kommit igång ordentligt! 😀

  4. Åh det låter helt fantastiskt!

Kommentera

