Semesterlunk

Inte riktigt än men snart. Det visar sig dock på jobbet att det är semestertider, väldigt lugnt här. Själv har jag visserligen att göra men jag tar det lugnt jag också. Man ska tydligen göra så.

Längtar till semestern! Första veckan kommer jag vara hemma och fixa lite sånt där som inte hinns med annars. Bland annat ska jag (äntligen) fixa till min cykel! Byta däck, slipa, måla och sätta dit en stänkskärm bak. Det är ingen sån där ”off-road-cykel” tyvärr, bara en helt vanlig MTB. I pojkstorlek… Så är det när man är lite drygt en och en halv meter lång haha! Men det ska bli sååå skönt att kunna cykla igen. Om jag nu bara kan hitta min hjälm… Ska visserligen köpa en ny men innan jag kommit iväg att köpa den så…

Ska rensa förrådet också och slänga skräp, gött!

Efter det blir det rekreation i stugan. Har så många idéer och historier i skallen att datorn kommer gå varm. 🙂 Har visserligen ambitionen att köpa en ny dator men jag drar mig lite för det, efter semestern blir det nog. Så lillebror kan hjälpa mig att koppla ihop den med alla routrar och hårddiskar och grejer haha!

Och apropå förra inläggets fundering om gifta män som verkar dras till mig som getingar till en sockerbomb – Vad fan är grejen med att TA AV ringen!? Vavava!? Inte schysst! Alls. Falsk marknadsföring ju!

Jag lämnar den här bilden här, bara som påminnelse 🙂

Be-Awesome-650x328

Kommentarer till: "Semesterlunk" (4)

  1. Härligt att kunna varva ner redan innan semestern, det är ju som att spara in de första semesterdagarna som annars bara brukar handla om att komma ur jobbtempot!

    • Ja, jag hoppas jag kan fortsätta på inslagen linje även nästa vecka, för då blir det lite mer att göra men jag ska försöka ta det soft. 🙂

  2. Nemos matte sa:

    Låter ljuvligt med kommande semester! 🙂 Själv tar jag bara ut två gånger en vecka i sommar, behöver några veckor att ta ut i höst och till jul. Så jag är lite avis. 😉

    Men vad fanken, har gifta män inte hört talas om det här med trohet..? Märkligt!

    Härlig bild, som vanligt! 🙂 Var hittar du dem?

    • Ja det ska bli superskönt! Tror jag är lite stressad just nu, vaknade inatt av magkatarr… 😦
      Men snart så! Jag har redan lagt in om semester i jul och nyår så jag får långledigt haha!

      Näe, jag fattar verkligen inte!

      Google min vän, Google är min bästa spårhund när det gäller bilder haha! Tror jag skrev in ”monday meme” bara 🙂

Kommentera

