Man vet att man har mycket att göra när man inte ens reflekterar över att det finns olästa kommentarer i bloggen (detta trots att jag får mejl om det)…

Jag jobbar ju hemifrån på eftermiddagarna nu innan semestern börjar och jag har så sjukt dålig disciplin!

Kommer hem vid halv tolv, går ut med hunden, startar datorerna (ja, jag har två stycken med mig hem) och äter en skål yoghurt medan segdatorn startar. Sen jobbar jag tills hunden säger till vid halv tre att han vill gå ut. Så, vi går en kissrunda, sen jobba igen. Ungefär vid fem-rycket brukar den fyrbente tycka att nu jävlar får det vara nog och kastar, ganska lekfullt, en boll på mig för att få mig att lyfta blicken från datorn (den ena eller den andra). Det är ungefär då jag inser att jo, nu har jag ju faktiskt jobbat i 10 timmar såatte… stänger ner.

Jag försöker jobba så ”o-stressigt” som möjligt men ibland är det svårt. Särskilt när saker och ting lämnats åt slumpen och jag måste dubbeljobba för att det ska se presentabelt ut. Det är ju egentligen inte mitt ansvar, att göra någon annans jobb snyggt, men jag vill ju att vårat företag ter sig professionellt utåt sett. Oh well, där har jag för att jag är petig haha!

Bara två dagar kvar nu, sen! Å andra sidan ska det tydligen bli skitväder de närmaste tio dagarna så det blir väl till att stanna inne, sy, läsa och träna hemma i lägenheten. Min energinivå har varit nästan på minus de senaste veckorna och i mitt fall kan man faktiskt säga att jag ”vilar mig i form” eftersom jag inte har nåt godis hemma haha!

Sen upp till stugan. Hugga ved, träna, cykla, gå långa promenader i skogen med hunden och bara ha det lugnt och skönt (i alla fall tills mamma kommer upp, då blir det att göra! 😉 )

Så ja, nu har visst det där dokumentet laddats upp så nu kan jag fortsätta jobba. Hejs!

adhd_n

Jag igår kväll, och det helt utan ADHD. Sov helt uruselt sen också… Hoppas på en lugn och skön (och låååång) natt inatt!

Kommentarer till: "Fullt ös eller bara lite lat?" (3)

  1. ullebengtsson sa:

    Låter helt normalt med låg energinivå 🙂

  2. Nemos matte sa:

    Tur att du har en vovve som håller ordning på dig! 😉

    Ha ha, härlig bild som vanligt. 😆 Mitt knep för att somna när jag är stressad eller liknande: jag laddar ner radiodokumentärer (finns flera bra på P3), släcker lampan, pluggar in lurarna i öronen och försöker sen koncentrera mig på programmet. Gissa hur fort man somnar när man försöker hålla sig vaken!? 😉 När jag sen vaknar till på natten är det bara att dra ut lurarna och somna om.

    Vaffan, skitväder i tio dar!? 😯 Jag som har semester nästa vecka…

  3. Åh vilken underbar bild! Precis så min hjärna gör… gaaaahh!

Kommentera

