Experiment!

Semester. Perfekt tid att experimentera. Så det har jag gjort. Eller gör, om man ska vara petig då.

Dag 5 utan deo. Utan  nånting alls alltså. Trodde inte det skulle funka. Trodde ju inte att det där med att tvätta håret med bara vatten heller skulle funka så jag borde ju inte bli förvånad.

Jag tvättar mig under armarna, morgon och kväll, med salttvål som jag gör själv. Den doftar för övrigt alldeles ljuvligt. 🙂

Visst svettas jag, ganska mycket ibland  också, men luktar? Nope! Det jag känt som kan benämnas som nån sorts doft, är varm hud. That’s it.

Alltså, jag älskar det här no poo! 🙂

Nu har jag ju visserligen fått testa ett flytande schampo som är väldigt no poo och det använder jag när jag behöver en grovrengöring. Kan inte avslöja mer än så just nu, testperioden är inte slut ännu nämligen.

Vill ni testa schampokakor (utan att göra själva) rekommenderar jag varmt Devaz. Där är det 100% eko-produkter och det finns både färdiga produkter och råvaror.

Kommentarer till: "Experiment!" (4)

  1. Hur gör du salttvål? Är det som en hård tvål eller som en sorts kroppsskrubb?

  2. Jag använder aldrig deo, folk har alltid tyckt att det är konstigt kanske för att jag ”aldrig” luktar svett. Jag jobbar m träning och cyklar 4 km till jobbet varje morgon. Duschar men använder inget annat än tvål med aloe Vera.
    Deo är verkligen helt onödigt och något som bara säljs på oss.
    You go swetty but nice smelling girl!

    • Kan lukta lite, nåt som liknar svettlukt, när jag har mens, men i övrigt… nada! 🙂
      Deo förstör ju kläderna också (eller mina i alla fall) så nu håller de längre haha!
      Tack så jättemycket för kommentaren! 😀

Kommentera

