Ovanligheter

Ja, den fyrbente ja. Han som fyllde 8 år för några månader sen. Den där som fortfarande kastar leksaker omkring sig och vill leka. Som börjar bli lite grå om nosen och lite trött i benen.

Han som aldrig fått ligga i sängen annat än när jag är sjuk.

Igår natt, strax efter jag släckt lampan för att sova, då puttade han lite på mig. Satte sig vid sängen och tittade på mig. Bad om lov att komma upp i sängen.

wpf_163908

Jag skämmer bort honom, jag vet. Och jag brukar inte ha honom i sängen som sagt. Men jag gav vika och lät honom hoppa upp. Han la sig vid mina fötter och somnade.

Gissa vem som blev nojig?

Herregud jag kunde knappt somna, trodde han var döende!

När jag vaknade tittade han yrvaket på mig och viftade på svansen så det tjongade i träribborna till sängen haha!

Undra just vad som hände där?

Jag mådde bra igår kväll när jag la mig. Idag är det lite si och så, är galet trött i kroppen, huvudvärk och tung i huvudet. Så där EDS-trött i underkroppen, så det känns som man går i midjedjupt vatten.

Kommentarer till: "Ovanligheter" (4)

  1. Känner igen det där – djur kan verkligen skrämma ihjäl en ibland…

    Hoppas du mår bätre nu!
    Kramar

    • Mår mycket bättre idag, även om jag är trött och har ont så mår jag inte ”konstigt” i alla fall. Alltså, ”konstigt” är den där känslan man inte riktigt kan beskriva för det är ingen vanlig känsla… skumt..

      Hur som helst, inatt låg han inte i sängen. Eller ja, han var uppe och vände. Kollade läget lite och gick sen och la sig där han ska, på golvet haha!

      Kram!

  2. Nemos matte sa:

    Hundar som börjar bli lite till åren är det faktiskt helt ok att skämma bort, det är de värda! 🙂

Kommentera

