Bitter eftersmak

Han kunde väl ha sagt nåt?! Sist vi sågs menar jag. Men nähä. Det var inte så viktigt. Jag var visst inte så jävla intressant i slutänden. Bara lämnar mig så där, utan ett ord. Bara släpper taget och låter mig än en gång virra runt och börja om att slåss för mina rättigheter.

Dr Bra? Tss! Dr Arsel!

Dagen jag fruktat kom så. Idag. Jag har ju stora problem med ryggen så jag ringde vårdcentralen för att boka tid hos Dr …. whatever. Han ska sluta. Finns inga tider till honom eftersom han slutar om tre veckor.

Han. Som lyssnade, som gick att diskutera med, som var nyfiken och ställde frågor istället för att låtsas veta vad EDS är och alltså felbehandla och kränka mig.

Borta.

Nu får jag börja om från början. Kämpa. Slåss för mina rättigheter och bara hoppas att jag hittar nån som är hälften så bra som han.

För sån tur jag hade med honom, det kommer jag aldrig ha igen.

Jävlahelvetesskitkukarsel!

(Okej, det är inte hans fel. Vill han gå vidare i karriären så är det ju självklart att han ska göra det, jag kan inte förvänta mig att han ska stanna på ett och samma ställe i årtionden, det funkar liksom inte så. Men jag är så jävla besviken, orolig och … tja, ledsen…)

Kommentarer till: "Bitter eftersmak" (20)

  1. Hockeysmurfen, gillar namnet by the way:-D
    Va ledsamt att höra- en bra läkare är guld värd så att börja om med en ny…
    Något du vill jag ska säga som känns bra?
    Eller ska jag ge ett tips på en rolig film? De här Rosa Pantern filmerna med Peter Sellers får mig att garva.
    Jag hoppas du hittar/får vad säger man? En läkare som lyssnar och förstår och som är skicklig.

    Jo ett tips – du som skriver så bra- lyssna på – författarpodden- nåt att lyssna på en stund. Men det finns ju massor att välja ibland.
    Hoppas allt går bra.

  2. Åh nej… faaaaaan! (Min doktor ska oxå sluta och jag känner mig förfärad – och då har jag ju inte din problematik)

    Jag blir så arg på det där beteendet, erkänn att du inget vet utan att avfärda.

  3. Nej, vilken otur! Men kanske kan du ta reda på var han ska jobba istället? Ska han ”bara” byta vårdcentral är det ju inte omöjligt att du kan hänga med? Jag har gjort det någon gång när jag hittat en läkare jag trivts med, jag bara följer efter när de flyttar.

    • Tyvärr ska han sadla om till skolläkare (trodde inte det fanns såna längre faktiskt) så jag kan inte följa efter… 😦
      Annars hade jag gjort det fortare än kvickt! 🙂

  4. Men fråga honom vart han ska jobba. Man får byta vårdcentral till vilken man vill 🙂

  5. Borde läst kommentarena först :p

  6. Men klinisk genetik borde veta om det finns någon bra läkare. Jag vet inte om Vc i Farsta kan eds men en av deras kvinnliga läkare är mycket noggrann. Ska fråga min syster. Ursäkta alla snurriga inlägg. Något vimsig idag :p

    • Klinisk genetik hjälper inte till med annat än att sätta diagnos tyvärr.
      Ska gå till en tillfällig läkare på tisdag och hoppas på att jag får hjälp för min rygg ändå (och att hen läst journalen ordentligt, jag pallar inte med att sitta och dra hela min historia i tio minuter liksom…)

      • Ne visst e de jobbigt. Jag ska försöka kolla med min syster ikväll när hon slutat jobba. Farsta e ju en bit bort men en att hitta en läkare som bryr sig är nog värd bilresan. Uppdaterar så fort jag vet.

  7. Nemos matte sa:

    Nejnejnej! 😦 Vad ledsen jag blir. Vet inte ens vad jag ska säga. Det finns ingen rättvisa!

    Men han kanske kan tipsa om någon annan vettig läkare? Alltså han borde ju ha kontakter, tänker jag…

    • Jag hade ju hoppats på det, att han skulle ringa och säga att han ska sluta men har satt in en annan läkare i min problematik och som ska ”ta över” mig som patient. Men icke. 😦
      Får se om jag får nån hjälp på tisdag…

      • Nemos matte sa:

        Men kan du inte ringa honom innan han slutar, eller går det inte att få en telefontid? Har faktiskt varit med om att en läkare kontaktat en vän och kollega då han inte själv ville/kunde ta sig an mig, visserligen i ett helt annat ärende men sånt händer faktiskt.

        Sitter här och känner mig riktigt förbannad för din skull. Du skulle verkligen ha förtjänat att få behålla Dr Bra!

      • Om jag kommer ihåg ska jag ringa VC i veckan och be om en telefontid med honom. Finns två risker med det dock, antingen får jag ingen tid eller så får jag det och då kommer jag börja grina för att han ska sluta och jag är arg på honom haha!

Kommentera

