Quasimodo

Ja, jag går typ som han tydligen… 😉

Så här är det, jag har en kollega som har arbetat som massageterapeut och jag frågade honom om han kunde göra en snabb bedömning på min rygg (eftersom det är två veckor tills jag får den av sjukgymnasten).

Han klämde och kände lite och förklarade hur muskler och sånt hänger ihop och var de sitter och vad mitt problem är. Jag fick också en övning att göra hemma, ska nog ställa in ett larm på att göra den vareviga morgon! (SÅ! Inställt i kalendern, 05.30 på vardagar och 09.30 på helger 😀 )

Tydligen kan man få konstiga domningar av spända, korta muskler. Dåså, fram med tålamodet och göra övningen varje morgon!

Just nu har jag skitont lite överallt men det beror ju på att han klämde på ställen jag har ont på liksom…

Ja, det här med Quasimodo, jag går tydligen och drar fram axlarna och blir liksom ”krum” i kroppen och då blir musklerna (de där korta som som går bak till skulderbladen) spända och ännu kortare och då får man ont i bröstryggen. Häpp!

quasimodo

Kommentarer till: "Quasimodo" (3)

  1. Fast quasimodo är fasligt söt 😊

  2. ullebengtsson sa:

    Vet tyvärr precis vad du menar ;-(

Kommentera

