Starksmurfen!

Ja, jag måste nog ändra min uppfattning (och andras) om det där med att bygga muskler och EDS. Det går faktiskt alldeles utmärkt.

Jag har äntligen kunnat börja träna igen! Jag älskar det! Det är så jäkla kul! Har hittat en rutin och vad jag (eller kroppen rättare sagt) klarar av utan att krascha. 😀

Har märkt en förändring i mig själv, vet inte var den kommer ifrån, om den bara är tillfällig eller om den är ”nästan-död-för-jag-är-snart-fyrtio”… men alltså, jag diskar, plockar undan, städar och har mig, tänker på vad jag äter och allt möjligt… Vet inte om jag ogillar det heller. 🙂

Vill gärna bli lite mer ”husmorig” så det blir nog bra.

Mvh, Husmorssmurfen Af Starking

wpf_125227

Kommentarer till: "Starksmurfen!" (7)

  1. Visst är det underbart när man känner att träningen ger effekt!

    • Får se om jag tog i för mycket idag, körde stenhårt styrkepass och pressade mig nog för hårt. Hoppas EDSen låter mig gå till jobbet imorgon…
      Ska bli kul att få styr på ryggen 🙂

  2. Oh grymma öde, du börjar bli vuxen!

  3. Starksmurfen – Va kul att det funkar. Det där när man känner att kroppen är med en istället för tvärtom.

    Har sagt förut när folk vill bli 17 år igen så har jag protesterat å menat …vem vill vara ung å dum igen?

    Men lite har jag tänkt om – rent fysiskt så, ja varför inte?
    Stark som en björn var man då, det blir att göra andra grejer på annat vis.

    Du är inne på rätt tankar där, anpassa mer, vara lite snäll mot sig själv.

    • Näe fy, inte vara 17 igen… Men stark? Ja tack! 🙂

      Man får göra så mycket man kan (och vill framför allt!), mer än så behövs inte. Det viktigaste är ju att man gillar den man är 🙂

Kommentera

