Har nog skrivit nån sån här lista tidigare men… Bilköer är ju så där lagom kul och folk brukar bli ganska egoistiska (”Nähä, jag tänker INTE släppa in dig!”) efter ett tag… Gilla läget, luta sig tillbaka och kör lite terapi a la Hockeysmurfen 😛

  • Roa med-/mottrafikanter med att dansa loss i förarstolen
  • Krydda ovan punkt genom att sjunga högt. Med rutorna nervevade.
  • Tuta på bilen framför för att hen ska köra framåt och således minska avståndet mellan sin bil och bilen som ligger 200 meter framför
  • Motionera magmusklerna när du asgarvar åt att du skrämde framförvarande förare med ditt tut så hen tappade sin mobil mellan sätena
  • Svär sedan över idioter i bilköer som sitter och surfar på mobilen istället för att ha koll på trafikflödet och alltså skapar 200-metersluckor i kön
  • Headbanga när DEN låten spelas på radion
  • Försök, med improviserat teckenspråk, få idioten i Opeln att fatta att han måste vriiiida på ratten för att kunna byta fil, det funkar liksom inte bara att blinka. Även om blinkers är ett fantastiskt redskap så är den där blinkersspaken inte på något sätt magisk (även om somliga verkar tro att bilen förvandlas till en strömförande likbil om man tar i den spaken)
  • Svära på danska, engelska och svenska, gärna samtidigt
  • Lipa tillbaka mot ungjäveln som sitter och glor på dig genom fönstret på husbilen som trängt sig in framför dig

Typ. Såna saker kan man göra.

Jag har lite problem att hålla mig lugn och sansad just nu för majoriteten av de jag jobbar med idag verkar ha fått nåt jävla idiotvirus i sitt morgonkaffe… herregud… Vad. Trött. Jag. Blir.

Men.

SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAART HELG!!

541b67029c0a13be0e0781953a095ea6

Kommentarer till: "Saker man kan göra i en bilkö" (10)

  1. ullebengtsson sa:

    Jag blev väldigt imponerad av ”svära på danska”.

  2. hahahaha bästa!!! Garvar läppen av mig! Hysteriskt kul, längtar till nästa bilkö 🙂

  3. Hahaha!!! Bilrage? (stavning) Ligger halvdöd i nåt digerdödsaktigt här i soffan och fnissar så hostan (lungpest å) skräller och river men det är säkert bra å få upp gröningarna ….tack så mycket hahaha!!!

    Ge inte folk fingret bara när du är i bilkö… host! host!
    De kommer så lätt i kapp dej:-D

  4. Men åh, tack snälla!! Haha aa han gillar inte att fota mig men han är tvungen, nu går det bra eftersom han vet exakt hur jag vill ha det men i början blev det måååånga bilder innan jag muttrade att det fick duga haha.
    Jag har en självutlösare som jag använde mycket tidigare men batteriet är nästan slut så nu måste man hålla fram den & då blir bilderna inte speciellt bra haha..
    Ha en fin dag!

    • Haha! Övning ger färdighet 😀
      Mmm, näe, känner igen det där. Man trycker utav helsicke och så ser man helt gummiknycklad ut i ansiktet.
      På min senaste kamera (Nikon D700) så är det bara ställa in intervallfotografering så slipper man självutlösare 🙂
      Hoppas du har en bra dag!

  5. Nemos matte sa:

    Om det uppstår en bilkö här på ön så ligger det en jordbruksmaskin längst fram… 🙂

    Hrm, sjunger alltid i bilen, för full hals (jag är ju ensam där inne 😉 ) och så även den gången jag stannade vid ett rödljus. På radion spelades Eye of the tiger och inte tänkte jag på att jag hade rutorna nervevade! Inte förrän jag hör en röst bredvid mig som säger ”Vad fint du sjunger!” Bilen i vänster körfält hade visst också rutorna nervevade, ha ha!

    • Haha! Har gjort liknande grej, försökte ta mig över tre filer och var lite halvirriterad på bilen framför som liksom inte tog sig undan fort nog (det gick i ca 10 km/h) varpå jag ilsket ryter ”Men köööör då för helvete!!”
      Upptäcker att föraren i andra bilen, också, har nervevade rutor när han ursäktar sig ungefär hundra gånger och sen faktiskt lyckas vrida på ratten så mycket att han ger plats för mig att komma förbi… oups! 😀

Kommentera

