Om jag inte vore som jag är

Så hade jag tagit det som ett hån från livet självt.

Vaknade ju pigg och utvilad i söndags, kände att ”nu vänder det, nu blir jag piggare”.

Mmm, just det. Jinx?

Hade svinont i axlarna igår efter träningen. Tog en Citodon för att kunna somna. Gick ganska bra faktiskt.

Sen började det…
Vaknade två gånger av att jag var kissnödig, upp och hoppa bara. Svårt att somna om igen sen och när jag väl gjorde det så vaknade jag igen efter ett tag på grund av nånting som i EDS-kretsar kallas för ”painsomnia”. Det vill säga, det gör så inihelvete ont att du inte kan somna och gör du det så väcks du titt som tätt av smärta. Oskönt värre.

Jag har ingenting emot träningsvärk, men mina axlar klarade inte av den påfrestningen från igår (och då lyfter jag inte särskilt tunga hantlar heller) tyvärr. Får hitta på lite andra övningar då 🙂

Just nu gör det ont lite varstans. Händerna mest. Nacken krampar, träningsvärken är helt okej och nästan välkommen, men magen gör ont (pga stress, inget annat) och hjärnan har typ gått och lagt sig igen…

Oh well. Ska försöka lägga mig tidigt ikväll och hoppas på att jag slipper vakna så många gånger. Och helst vara ”smärtfri”.

monday-morning-pep-talk

Ha en underbar (och skitkort!) måndag! ♥

Kommentarer till: "Om jag inte vore som jag är" (2)

  1. ullebengtsson sa:

    Hoppas du får sova i natt!

Kommentera

