Pengar pengar pengar

Ja, just nu känns det som mitt bankkonto blöder kraftigt.. Är det inte det ena så är det det andra.

  • Hundens mediciner (som försäkringsbolaget inte betalar för denna gång) gick på 530 spänn för 28 tabletter.
  • Bilens AC måste fixas, kostnad ”Eh… mellan 5 och 20 tusen… typ… ish…”
  • Mina knäskydd är inne på sista sucken och jag behöver två… Hittade de här på xxl.se så då ska jag bara ta mig dit också.. Eller äh, jag beställer på nätet. Snabbt å lätt haha!

_xxlknäskydd

  • Försäkringsbolaget betalar heller inte för vidare rehabilitering för hunden, trots att han behöver, så där ryker en tusing ungefär varje månad.
  • Mina matkostnader har skjutit i höjden eftersom jag numer måste äta dubbelt så mycket kött och grönsaker än tidigare.
  • Dessutom har mina jourtimmar reducerats till hälften så lönen kommer ju bli därefter såatte…

Okej. Nu låter det ju som jag gnäller. Och som att pengar är det viktigaste som finns. Och att jag typ måste leva på existensminimum men så är ju inte fallet. Jag är uppvuxen utan pengar i princip. Jag har visserligen förmågan att vända på slantarna både en och två gånger om det behövs, det är bara det att alla stora kostnader kommer samtidigt nu, det känns lite surt.

Plus att hunden tacklade mig på knät i morse så jag bara skrek rakt ut. 43 kilo mastiff som dundrade in i knät så det slog bakåt, oskönt så det förslår ska jag tala om. Jojo, man ska veta att man lever klockan kvart över fem på morgonen haha!

Å andra sidan kan jag glädja mig åt att det redan är torsdag. En och en halv dag kvar till helg. Även om jag faktiskt har just jour imorgon fram till 22.30.

Men ändå…

fridaywine

 

Kommentarer till: "Pengar pengar pengar" (4)

  1. Pengar? Du menar de där fina papperslapparna med bilder o färger på?

  2. Pengar är nog viktigare än de flesta av oss skulle vilja erkänna… alltså man vill i alla fall ha så mycket att man inte behöver bekymra sig för vardagen. Men visst är det märkligt hur oväntade kostnader har en tendens att liksom dyka upp i flock?

    Eh – ”mellan 5 och 20 tusen”?? Det var ingen liten skillnad..!

    Njut nu av helgen! 🙂 (Älskar bilden..!)

    • Ja precis, så man klarar sig, då är jag nöjd. Sen att jag oftast kan unna mig saker, det är en välkommen bonus. 🙂
      Precis, jag fattar liksom inte. Blev ketchupeffekten där..

      Näe, han måste se var det läcker nånstans så han fyllde på spårvätska. Får se var det landar då… 5 kan jag ta, 20.. iiih!

      Det gör jag! Men det blev inget vin, tog en whisky istället 🙂
      Hoppas du har det underbart!

Kommentera

