Frustration

Jag vet inte om det beror på att jag typ är född rastlös men jag blir oerhört frustrerad av att inte få svar på mejl, sms eller rakt ställda frågor när man pratar med någon, tillräckligt snabbt.

Just nu har jag väntat på svar från en beställare… i två jävla veckor! Hur svårt kan det vara att slänga iväg ett mejl med ett ”Jag kan inte svara på det här just nu, återkommer när jag kollat med X och Y”…?! Vavava!? Inte ens det har jag fått. Irriterande värre!

Jaja, ska försöka (haha!) återgå till mitt vanliga ”gilla-läget”-mode och faktiskt göra det. Gilla läget, inte bli upprörd över saker jag inte kan påverka och bara glida med. Det är bäst för min mentala hälsa tror jag 😀

Bara fem jobbdagar kvar sammanlagt, sen får jag lite ledigt. Skönt!

Har fortfarande ingen feber men sköterskan på vårdcentralen (man kan ringa dit för rådgivning) sa att det bara är att vänta ut halsontet så jag kan börja träna igen. Hostan kommer jag få dras med ett tag tyvärr. Halsen känns faktiskt bättre, det är äckelhostan som stör mest. Hon sa att jag fick vänta tills äcklet jag hostar upp är enfärgat haha! Just nu är det gul-grön-rött nämligen… uäääsch!

Gjorde en smoothie i förrgår som jag nog måste göra repris på idag för det rev störtskönt i halsen och tja, halsen gör ju inte lika ont längre såatte…

Tog en näve frysta bär (röda vinbär, hallon och björnbär), en banan, en mandarin, en halv nektarin och så hackade jag en ca 3 cm stor ingefärsbit och hällde på lite naturell yoghurt också. Ner i mixern och sen njuta!

Det skulle varit en bild på min fina smoothie här men helt ärligt glömde jag bort att fota så ni får nöja er med en liten minion istället. Häpp!

13d57d191d61d69c

Kommentarer till: "Frustration" (6)

  1. Jag kan bara instämma! Sjukt frustrerande… Jag för min del fick mig en sjuhelsickes skrapa precis av min internkund när jag meddelade honom något jag själv precis hade upptäckt. Mao inget jag undanhållit för att retas. Jösses!

    • Men va!? Folk alltså…
      Precis när sånt händer blir jag skitarg men sen efteråt kan jag tänka ”Stackarn, hen kanske mår jättedåligt i huvudet..” 😀

  2. snälla säg att min kommentar inte bara försvann nu när datorn hängde sig :O

  3. Håller med, på e-mail är jag ok med att vänta på svar en dag eller två men två veckor är faktiskt bara löjligt! Hoppas smoothien hjälper, krya krya!

    • Precis, är det bråttom ringer man men om det går att vänta ett par dagar – mejl.
      Igår mejlade jag igen (påminnelse) och då kom svaret efter två timmar… Märkligt.
      Tack tack! Jag känner mig lite bättre faktiskt så jag fortsätter med smoothien veckan ut (eller tills ingefäran tar slut haha!)

Kommentera

