Tänk om..?

Ibland tänker jag så, ”tänk om..”

Stod och sminkade mig i morse och gick plötsligt bananas på den där funderingen. ”Tänk om…” Jag har nog dryftat den funderingen här tidigare när jag tänker efter.

Men när jag stod där och funderade så kom jag fram till att, OM jag inte levt det liv jag levt, då hade inte jag varit där jag är idag.

Det kan ju visserligen låta lite motsägelsefullt eftersom jag brukar hävda att man hamnar där man ska i livet, oavsett vilka val du gör, men jag tror inte riktigt att jag är framme än. Dit jag ska alltså, dit jag är menad att vara. Inte än. Jag har flera stopp på vägen.

Hur som helst.

Om nu min far inte varit missbrukare, utan en helt vanlig brandmannafarsa och jag hade varit mig själv. Om inte mina föräldrar skiljt sig utan stannat tillsammans. Vem hade jag varit då?

Min bror sa en gång att jag då skulle varit en tyst, grå mus. Och jag tror han har rätt i det.

Det svar jag kom fram till i morse var – ”Jag hade haft det mycket sämre”. Blev lite förvånad faktiskt. Särskilt med tanke på all skit jag upplevt (våld, hot, panikångest, depressioner, missfall och självskadebeteende)… Men jag hade haft det sämre.

Jag hade ju varit en sån där som folk kliver på, som inte vågat säga ifrån när något är fel, en sån där som blir utnyttjad för sin naiva tro att alla vill väl. Jag hade inte rest, framför allt inte ensam, till olika platser på jorden. Och det som kanske skrämmer mig mest, jag hade med all säkerhet inte träffat de människor jag träffat nu.

Ibland känner jag mig ensam, som om ingen jävel bryr sig, men just idag verkar jag ha fått en extra dos av självinsikt och jag inser att jag känner så för att jag är stressad (eller frustrerad rättare sagt) över min jobbsituation (blir stressad av dålig organisation och arbetsskygga motarbetare). Igår kände jag dessutom ett enormt behov av att faktiskt få vara ensam, lämnad ifred, inte prata med någon. Alls.

Muntert fredagsinlägg va? 😉

Hostar dessutom fortfarande och foten gör mer ont men alltså, det är fredag, jag har inte jour och nästa vecka jobbar jag bara två dagar! Whooooooooooooaaa! 😀

Hoppas ni får en alldeles fantastiskt underbar fredag!

thatshow

Kommentarer till: "Tänk om..?" (4)

  1. Jag förstår din tanke, jag brukar tänka i liknande banor. Om inte det där hade hänt så hade inte det här hänt, lite ”butterfly effect” tankar. På det stora hela är min tanke att så länge jag är nöjd med var jag är i livet nu och vart jag är på väg så är det ingen idé att ångra eller sörja saker i det förflutna för utan de sakerna hade jag inte varit där jag är idag.

  2. Alla formas ju av sin resa, det tror jag är oundvikligt!

    Människoskyggher kan jag mer än väl relatera till fö. Ffa när jag träffat väldigt mkt folk på kort tid, då vill jag helst sätta mig under en filt ett tag 😉

    Krama om dig och din stackars kropp, säg åt den att vila lugnt lite!

    • Ja usch. För många människor på en och samma gång, då vill jag också bara sätta mig under en filt!
      Jag tog ett glas vin och ska snart gå och lägga mig. Har dessutom beställt både hostmedicin och nässpray (bland annat) så nu ska jag väl kunna bli frisk under semestern (vila, coldzyme, nasonex och Alvedon haha!)

Kommentera

