Lilla husmor

Idag har jag varit så himla husmorig att jag undrar om det där förkylningsviruset börjar ge sig. Har visserligen lite ont i bröstet och jag hostar som fasen fortfarande. En sån där kliande torrhosta… värdelös med andra ord.

Hur som helst.

Grejer jag gjort idag –

  • Kört diskmaskinen två gånger
  • Handdiskat lika många gånger (snart fattar ni varför)
  • Gjort ny lotion (jag doftar ljuvligt nu)
  • Passade på att göra ett bivaxljus också när jag ändå höll på vid spisen
  • Stekte pannkakor
  • Dammsög golven
  • Och sen våttorkade jag de också
  • … sen var det visst inget mer 😀

wpf_161633

(Bivaxljuset in da making. Det blir vackert guldgult när det stelnat ordentligt sen, hällde i lite lavendelolja också, så jag kan tända det innan jag går och lägger mig och får lite lugnande lavendel  i näsan innan 😉
Smälte bara 200 gram bivax i ett vattenbad och knöt fast en liten bit bivax i veken så den skulle hålla sig på plats, hällde ner det smälta bivaxet i glaset och så var det klart. Häpp!)

Jepp. Göra lotion och bivaxljus genererar ganska mycket disk… 😉

Undrar när jag kan börja träna igen. Trodde ju att jag var på rätt väg när halsen slutade göra ont men då kom  torr-kli-hostan och med den också de ömma lungorna… typiskt!

Vad har ni gjort?

Kommentera

