Märkliga ting

Ganska ofta ser jag ut så här –

scepticalbaby

Till exempel när sånt här händer:

  • Mejlkonversation med företag. Jag får inte min app att fungera. Frågar varför jag får upp ett visst felmeddelande. De svarar med att skriva exakt samma sak som står i felmeddelandet, inte vad som ska göras för att korrigera det. Mejlar igen för att få svar. Får inget.
  • Mejlkonversation med extern kollega som svarar på en fråga jag inte ställt och istället talar om för mig att JAG gjort fel. Felet ligger dock hos tredjepart, vilket enkelt kan utläsas om kollegan ifråga faktiskt läst mejlet och därefter svarat på frågan jag ställde. Mejlar tillbaka frågan på nytt. Får inget svar.
  • I en Facebookgrupp gapar folk om att det minsann inte alls är så farligt med brölande, stökiga ungdomar som super, kör moped på gångvägar och eldar i skogen, för det är ju ”allas våra barn”. Jävla foliehatt!
  • När någon säger ”Jamen X är ju också singel! Då kan ju ni två bli ihop!” Man ba’ – ”Ja. Jo. Men det är ju preciiiiiis så det fungerar i verkligheten!” Trattskalle!
  • Folk som parkerar precis vid en infart till parkeringen och svarar ”Men jag ska bara stå en liten stund” när man påpekar det idiotiska i det tilltaget.

Joråsatte. Nu har jag fått ur mig det (och ska försöka se till att äta något, mitt blodsocker verkar lite lågt haha!)

Ha en underbar tisdag!

P.S Förresten kommer Dr Arsel få tillbaka sitt namn, Dr Bra. Åtminstone för nu, jag fick nämligen reda på att jag fortfarande är listad hos honom. Är nog tur att han inte läser här haha! Och OM han skulle göra det, förlåt, men jag blev ganska panikslagen när jag hörde att du skulle lämna mig utan att säga nåt… ❤

Kommentarer till: "Märkliga ting" (6)

  1. Nemos matte sa:

    Ha ha haaa! Sådär ser jag också ut lite för ofta. 😆 Och med dina exempel är det ju helt befogat. (Men den där om singelskap var ju lite hoppingivande… hade ingen aning om att det var så enkelt!? 😉 )

    Vad härligt med doktor Bra! Hoppas du får behålla honom!

    • Ja, jag blir alldeles mållös över folks resonemang. Och just nu så verkar det, i mitt arbete, gå nån jäkla epidemi i att inte vilja ta ansvar. För nånting! Galet!

      Eller hur?! Hade inte heller en endaste aning om att det funkade så där med singelskap! Nu blev det ju jätteenkelt helt plötsligt haha!

      Jag hoppas innerligt att han kommer tillbaka! Och stannar för evigt! 😉 ❤

  2. Haha, håller med om samtliga ”folk är korkade” punkter, särskilt lilla foliehatten om allas barn. Hur dum får man bli?

  3. ullebengtsson sa:

    Du anar inte hur ofta jag tänker att folk är idioter, t ex när de tvärstannar i en dörröppning så att en brud på hjul 1. kör på dem 2. Inte kommer in.

    • Blir de påkörda får de skylla sig själva kan jag tycka. Folk som stannar i dörröppningar brukar jag gå in i med flit och sen säga ”Oj! Jag såg dig inte!” när de vänder sig om. 🙂 Man kan ju liksom pyssla med annat och inte ha ögonen med sig. Och i dörröppningar ska man inte stå. Om det inte är jordbävning förstås… 😉

Kommentera

