Så kan det gå

Igår när jag kom hem från jobbet låg det en aviseringslapp innanför dörren. På måndag ska det komma ventilationstekniker och härja ett par tre gånger under dagen. Vad göra? Hunden lär inte gilla att det springer folk ut och in hemma om inte jag är där.

Oj.

Jag tog visst ledigt. 😉

Långhelg alltså. Fast jag måste gå upp sju ändå… har ingen lust att behöva öppna dörren nyvaken och helnäck nämligen haha!

Och igår höll jag nästan på att få panik när jag inte lyckades låsa upp dörren efter kvällspromenaden. Okul värre att stå i trapphuset och inte komma in i sin egen lägenhet. Gick liksom inte att vrida om nyckeln! 😯

Lämnade in min systemkamera för lagning igår också. Kostade femhundra spänn att bara lämna in den… Försäkringsbolaget ersätter med 1500 så jag får se om den blir skrotad eller om jag kan ta tillbaka min älskling haha!

Och imorgon kommer lönen! Whoooooooop! Jag tycks alltid tro att jag ska få mycket mindre än jag faktiskt får. Bra grej å andra sidan, då blir jag ju glatt överraskad (fast vi får ingen bonus i år, bajs!)

Så det lär gå åt en del pengar på lördag när det är symässa i stan 😀 Och så kan jag ääääntligen lägga en beställning hos Devaz.se igen!

Mitt fina kokosnöts-tvålfat kommer därifrån 🙂

wpf_061246

Den rosa salttvålen är min favorit, den doftar ljuvligt av passionsfrukt. Den grönsvarta luktar inte så mycket längre men man kan ana apelsindoften. Olivtvålen (den gula, och den enda jag inte gjort själv) luktar nada och noll.

Kommentera

