Planlöst

Mmm, jag hade lagt upp en plan. Jag skulle sy idag när jag var ledig.

Gick ju lite åt skogen kan jag säga.

Jag ritade av mönstret i alla fall. Sen blev det tråkigt. Så då började jag sprätta upp en tröja som jag ska använda som mall/mönster till en annan tröja (den jag sprättade upp är rätt storlek men förstörd av fläckar)…

Sen kom hantverkaren. Han som skulle springa in och ut i lägenheten hela dagen enligt lappen som kom i lådan i onsdags. EN gång var han här. I tio minuter. Sen var det bra med det… jahopp… ”göra nurå?”

Åka och handla mat. Laga mat. Äta mat. Sen var dagen visst nästan slut igen. Hmm… okej.

Drömde att jag fick en cancerdiagnos igen. Gjorde ju det förra året också (jag kollade nämligen). Den här gången är det nog min egen oro som spökar. Jag blir alltid extra nervig när det är nåt tjall med mun/svalg/näsa/hals eftersom Kattas cancer satt där. Jag veeeet. Det är en helt irrationell oro men när jag haft ont i halsen i en månad så blir jag lite (väl) nojig haha!

Ska till doktorn på torsdag. För att få nytt recept på astmamedicin men jag tänkte hon kunde kolla halsen också när hon ändå håller på. Så får jag det ur världen (skallen) också.

lazyminipn

Just det ja, så var det ja! 😀

Kommentarer till: "Planlöst" (2)

  1. Önskar att jag kunde sy, det har aldrig varit min grej. Hoppas det halsonda ger med sig!

    • Var riktigt kass på det när jag var yngre, hade noll tålamod när det blev fel. Är lite coolare nu, hetsar inte upp mig så mycket och då blir det mycket roligare 🙂
      Tack!

Kommentera

