Rubrikfail

Näe. Jag kom inte på nån rubrik. Shit the same, det är inte det viktigaste.

Igår var jag ledig eftersom jag i onsdags var på konsert. Inte för att det blev så supersent, låg i sängen kvart i ett, men alla intryck gör att hjärnan blir trött…

Hunden var väldigt nöjd med att jag var hemma nästan hela dagen. Åkte bara iväg för att hämta paket och ha ett litet möte på lokala gymmet. Superstor lokal med väldigt gemytlig stämning ändå måste jag säga. Har redan bokat in mig på ett pass. Det är en timme långt så det vette fan om min kropp pallar. Men jag ska säga till instruktören innan att jag har EDS så hon inte blir sur om jag sätter mig ner helt plötsligt haha!

Slog in alla julklappar igår också.

Klänningen ska jag försöka sy färdigt i helgen (förutsatt jag kan röra mig efter lördagens gympass!)

Ska komma ihåg att boka tid för klippning idag också. Det var ju ett år sen. Och även om topparna ser slitna ut på bilden så är de inte det, håret är ju uppklippt och då blir det så. 🙂

wpf20151101

1 november 2015

wpf_202023

2 oktober 2014

Lite halvkass kvalitet på bilderna men men… det växer! 😀 Ska bli intressant att se vad frissan säger.

Tvättade (lite slarvigt tyvärr) igår, med rågmjöl. Sjukt bra och mild tvätt (om man gör det ordentligt förstås, fuskade lite vid ena tinningen såg jag i morse)

Rågmjölstvätt

4 msk rågmjöl (ja, sånt du köper i affären och använder till bakning)

3 dl varmt vatten

Häll blandningen i en burk med lock (jag använder en yoghurtburk).

Skaka utav helsicke.

Sila av mjölvattnet genom en finmaskig sil (så du får bort mjölbitarna) och häll det silade vattnet i en flaska med piplock, t ex en dressingflaska.

Tillsätt en skvätt äppelcidervinäger (typ en tesked) och eventuellt några droppar eterisk olja. T ex rosmarin, grapefrukt eller dylika som är bra för håret.

Skaka om så det blandar sig.

Applicera lite i taget, i torrt hår, och massera in i hårbotten och ut i längderna. Skaka lite varje gång innan du applicerar.

Låt sitta ett par minuter (du kan ju typ fila fötterna eller tvåla in dig eller bara filosofera en stund).

Skölj ur.

Avsluta med kallt vatten.

Jag kramar ibland in lite aloe vera gel i topparna efteråt och låter håret självtorka. Sen borstar jag igenom, först med tangle teezer och sen med svinhårsborsten.

Klart!

Så. Nu dags för jobb igen.

Ha en underbar fredag!

(För övrigt undrar jag var Nemos matte tagit vägen… 😉 )

Kommentarer till: "Rubrikfail" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Hon är aldrig långt borta… 😉 Har bara legat lite lågt med min Internetnärvaro sista tiden, av olika skäl.

    Ditt hår ser ju helt fantastiskt ut!

    • Åh vad skönt! Hoppas du mår bra! ❤

      Tack! Bokade tid till sista november så jag får vänta med utlåtandet från frissan ett tag haha!

Kommentera

