Vad nu då?

Fattar inte mycket just nu.

Jag har ju hållit på med att sy en klänning och efter svett, lite blod och närapå tårar så provade jag den igår (innan jag sydde ihop allt)… Den passar inte! 😯

För tre veckor sen, när jag började på den, så passade den, alla mått var korrekta och jag hade tråcklat ihop den bara när jag provade. Nu helt plötsligt har jag visst gått upp typ en decimeter runt magen. Ingen bra kombo när man ska på julmiddag liksom, klänningen skulle ju spricka!

Kände bara uppgivenhet.

Och värre skulle det bli.

Provade nämligen kjolar och klänningar som hänger i garderoben. Måste ju ha nåt festligt på mig, det är ju party!

För litet, för litet, för litet, för litet, för l…. vad faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!???

Jag har styrketränat i fyra månader, en del av kjolarna jag provade har jag använt i sommar och nu helt jävla plötsligt är magen tjock!? Vavava!?

Väldigt, vääääldigt, nedslående även om jag inte tränar för att bli smal utan för att bli stark, men jag undrar hur fasen jag kan öka i omfång när jag styrketränar mellan 2-4 gånger i veckan!?

Å andra sidan ska jag ha mens om en vecka. Glömde ta med det i beräkningen. Fan. Det är väl därför magen är ett gäng centimeter större. Varför överkroppen breddat sig är mer oklart, men det kanske är en bieffekt av träningen?

Slängde ihop en annan klänning, en löööös en. Som från början såg ut som ett sånt där käckt sidennattlinne men som jag med lite spets och glitterband fick ihop till en kort partyklänning. Dåså. Den är inte jättesnygg, men den passar i alla fall. Bild kommer senare. 🙂

Håll till godo med en liten minion så länge 😉

minionmonday

Kommentarer till: "Vad nu då?" (6)

  1. Det kallas för muskler 🙂

  2. Nemos matte sa:

    Nä, vad surt! 😦 Men det är nog som Monica säger: muskler! 🙂 Och mensen kommer ju alltid när det passar som sämst…

  3. Nej, så irriterande! Kul att träningen ger resultat men det var ju kanske inte just det resultatet man var ute efter just nu.

  4. Oavsett anledning är ju inte det vad man längtar efter när man provar kläder… Jag är dock övertygad om att du är hur snygg som helst oavsett!

    • Näe, det var första gången på mycket länge som jag kände mig så nedslagen efter klädprovning…

      Tack vännen! Kanske slänger upp en bild från partyt nångång i helgen haha!

Kommentera

