Trött på att vara trött

Inatt sov jag extremt dåligt, utan att jag ens tagit en tupplur på dagen. För jag tänkte att om jag tupplurar på dagen så kommer jag inte kunna somna på kvällen och jag ska ju gå upp klockan 05.00 såatte…

Mmmm, tjenahejdu. Kissnödig, frös, svettades, fick ont… Sov stötvis bara. Värry otrevligt faktiskt.

Var inne i stan på lunchen så nu går ögonen i kors och huvudet gör ont. Dessutom har jag fått väldigt mycket gjort på jobbet även om hjärnan just nu går på trekvartsfart. Om ens det. Försöker formulera ihop lite jobbgrejer men det blir bara gröt av alltihop. Och eftersom jag har mens så händer det där som i princip aldrig händer numer – Jag tycker lite synd om mig själv. Vill gråta. Känna att det är fan orättvist att jag ska ha en sjukdom som gör att jag blir hjärndimmig i skallen och låter som jag är full bara för att jag sovit dåligt och jobbat och gjort saker.

Ska fortsätta tycka synd om mig själv en stund till.

Sen ska jag ta en Alvedon mot huvudvärken och sätta mig i min kalla bil och köra hem till mitt hjärtas fröjd. 🙂

 

wpf_131544-1

För övrigt har jag lyckats med mitt mål – Jag är nu tillräckligt stark för att kunna lyfta honom, 43 kilo kärlek, men sen ska jag ju orka bära honom också. Måste träna uthållighet, DET blir den riktigt stora utmaningen!

Hoppas ni har en bra dag!

Kommentarer till: "Trött på att vara trött" (8)

  1. Helt ok att tycka synd om sig själv ibland, särskilt när det faktiskt är synd om en!

  2. Nemos matte sa:

    Jag hävdar fortfarande att det är en mänsklig rättighet att tycka synd om sig själv när det finns anledning. 😉

    Hoppas du får en fin helg! Kram!

  3. Tja får jag får du! Mens är skrutt och dimma skruttigare.

    Hoppas du får en riktigt fin kväll!! Min lille somnade innan åtta, vi vet knappt vad vi ska hitta på med all denna tid 😉

    Kram

Kommentera

