Tack min ängel!

Jo. I morse var hon med mig. Det måste ha varit hon. Jag var osäker först men stensäker sen, det var Katta som vakade över mig i morse, precis som hon lovat att hon skulle göra.

Jag borde ju ha kollat om jag hade tillräckligt med spolarvätska innan jag gav mig iväg, drar i spaken och… ingenting händer, lite spruttsprutt bara. Fan.

Och ute på motorvägen, där det just nu är extra mörkt eftersom de håller på och bygger om den, då provar jag att  spola rutan igen. Ingenting.
Mellan filerna, där vajerräcket brukade vara, står meterhöga betongfundament nu. Jag ligger i högerfilen, får möte på andra sidan betongfundamenten och bländar av helljuset, bara ifall att. Massivt mörker. Vrider på helljuset igen och där står hon. Bara några meter framför bilen. Helt stilla och bara tittar stumt på mig. Ett ”Oh jävlar!” slinker ur munnen på mig samtidigt som jag bromsar hårt och vrider ratten till vänster. Utan att se om det dykt upp en bil bakom mig eller inte.

Det hade det inte. Närmaste bil låg så långt bort att jag bara såg lyktorna i sidospegeln när jag väl tittade.

Lilla rådjuret, vad skulle du ut på vägen att göra? Jag är förvånansvärt lugn. Ingen hård hjärtklappning, ingen snabb andning, bara ett stoiskt konstaterande att ”det där hade kunnat gå åt helvete”.

Längre fram tätnar trafiken och jag undrar om det lilla djuret klarade sig eller om någon annan körde på henne.

Framrutan blir mer och mer skitig. Provar spolarvätskan igen, bara ifall att den plötsligt skulle finnas där.

Det gör den.

Nu ser jag bättre.

När jag närmar mig jobbet börjar julkalendern på radion men jag byter av någon anledning kanal, trots att jag brukar lyssna på Månsaråttan.

Freddy Mercury sjunger… ”It’s a kind of Magic”…

Älskade Katta! ♥ Hon lovade att hon skulle vaka över mig. Idag räddade hon nog mitt liv. Och ville vara säker på att jag fattade att det var hon som håller sitt löfte.

Fan vad jag saknar dig!

Kommentarer till: "Tack min ängel!" (3)

  1. Hon kommer alltid hålla ett öga på dig. ❤

  2. ullebengtsson sa:

    Stor kram!

Kommentera

