Människor och folk

Ibland beter sig människor, i mina ögon, helt jävla irrationellt.

Jag har nog sällskap av ganska många när det gäller folk som misshandlar varelser som andas och sånt, men i andra situationer är jag nog rätt ensam. Och det är ju inget konstigt med det. Egentligen.

Man är ju alltid sig själv närmast och när en person gör något som jag aldrig skulle göra eller plötsligt börjar bete sig … eh… märkligt, ja då skapar det lite förvirring.

Jag är inte så bra på det här med förändringar faktiskt. Min startsträcka är ganska lång.

Som på jobbet. Det är lite turbulent rent generellt i och med att vår VD ska sluta snart och det ska komma en ny, bland annat.

Ni vet kollegan med snygga häcken? Som jag suttit nära, nära på lunchen? Han drar sig plötsligt undan (trodde först jag luktade illa men näe), stänger dörren till sitt kontor och är inte lika ”uppåt” som han brukar. Han verkar dock inte ha några problem att sitta nära någon annan. 😕

En annan kollega har troligtvis fått tillbaka sin cancer. Med råge. Något säger mig att han inte kommer tillbaka 😦

Ytterligare en kollega har börjat hinta om att hans äktenskap inte är så bra… vad fan?!

Folk alltså…

what

Kommentarer till: "Människor och folk" (6)

  1. Människor är det konstigaste djuret som finns…!

  2. Snart kan du skapa en dokusåpa på jobbet 😀 ibland undrar man hur människor tänker.

  3. Nemos matte sa:

    Men gud så skönt att det inte bara är jag som står som ett frågetecken när det gäller människor i min omgivning..! 😀

Kommentera

