Snöfattig vinter

Ja. Det blir en grön jul i år, men det gör ingenting. Snön kommer. Var så säkra. I slutet av januari, början på februari, då smäller det till.

På eftermiddagspromenaden igår regnade det. Faktiskt regnade det i princip hela dagen. Himla smidigt, lättare  att se ut genom framrutan när jag kör bil också haha!

Och en ganska fin mobilbild blev det ju också.

c_160238

(Gatlykta bakom vattendroppstäckta björkgrenar) 

Bara 3 arbetsdagar kvar nu, sammanlagt. Idag ska jag åka iväg till ett annat kontor och hålla ytterligare en utbildning, men bara ett par timmar, lite uppfräschning liksom. Sen halvdag på onsdag, häpp!

Funderar på om jag måste upprätta nåt sorts schema för min långledighet? Så jag får nåt gjort haha!

Saker jag tänkt göra –

  • Åka ett par vändor till återvinningscentralen (plocka ihop på röda dagar, åka till ÅVC svarta dagar)
  • Sy en ny säng till hunden, stoppningen i den gamla har sjunkit ihop så han behöver ny madrass bara.
  • Träna. Om jag nu bara kan sluta hosta (får inte träna om hostan kommer från lungorna, jävla massa regler då! Gaaah!)
  • Ligga i sängen med hunden och läsa

Hmm… punkt ett är jobbigast, jag har fööööör mycket grejer! Men åååh vad jag ska slänga saker!

Läste ett tips nånstans att man inte ska tänka ”har jag använt den här senaste året” och dylikt utan bara en grej –

”Skänker den här prylen mig glädje?”

Inte? Väck med den!

Plättlätt!

Oooh! Nu vill jag hem och fylla mina svarta sopsäckar! 😀

Kommentarer till: "Snöfattig vinter" (6)

  1. Sen kan du ju ta tåget hit å fortsätta 😉 😀 Flitig du e 🙂

  2. Nemos matte sa:

    Hmm… själv har jag som målsättning att göra så lite som möjligt under julledigheten… 😉 Reser ju bort också, så har inte ens möjlighet att göra någon nytta, ha ha!

Kommentera

