Jobbig natt, jobbig dag?

Näe, har haft en ganska soft dag trots allt. Det är vanlig vardag idag så hundrastaren var ute ett par vändor medan jag fyllde på sopsäckarna med ”det där behöver jag inte, det där vill jag inte ha och vad i helvete är den här till för?!” 😉

Förresten hittade jag en bild i mobilen, en som visar att det där med hemmagjort is da shit.

Ni vet ovanpå skåpen i köket? En del bygger ju liksom inte skåpen ända upp till taket utan lämnar ungefär en halvmeter, så det samlas fett och damm och äckel…

Jag har hållit på med såna där köpe-sprayer och skrubbat mig dyngsvettig. Vet ni hur hårt sån där skit sitter?! Och när man är lite drygt en å en halv meter hög så blir det dessutom svårt att komma åt utan att vrida axlar och skallben ur led när man balanserar på en stege…

Oh well. Så här ser det ut i alla fall, efter varmt vatten, en skottesvamp med lite kokostvål på och sen skrubba lite. Häpp!

wpf_150449-1

Det närmaste är före, det vita där den lilla orange bunken står är efter… Älskar no poo! 😀 Dessutom luktar städtvålen lavendel!

Galet jobbigt att sova inatt, täppt i näsan och nässprayen hjälpte bara nån halvtimme i stöten… hyfsat trött nu kan man säga 😉

Vad gör ni då?

Kommentarer till: "Jobbig natt, jobbig dag?" (4)

  1. Lavendel doftar underbart och är definitivt en favorit. Tänkte städa men fryser som sjutton. Det e nästan -9 grader och jag rullar in mig i gos filten istället med en kopp chai te 😀

  2. Nemos matte sa:

    Värmer glögg! :mrgreen: -25 grader ute så det ska bli gott.

    För första gången i mitt liv har jag ett kök med skåp som går ända upp – HALLELUJA! Minns dock att det brukade se ut precis som på din bild… 😉 Ett tips jag fick en gång av en kompis är att dra plastfolie längs skåpens ovansida, det syns inte och när det är smutsigt är det bara att dra bort plasten och smutsen följer med. Inget jag har testat, men det låter bra i teorin! 🙂

    • Yummy! Värmer skönt också 🙂

      Åååh! Plastfolie! Supersmart ju! Jag har lagt tidningspapper ovanpå just nu. Men plastfolie var ju ännu bättre 😀 Ska testa, tack för tipset (eller ja, tacka kompisen för tipset 😉 )

Kommentera

