Nyår schmyår

Som hundägare är det sällan baluns som gäller på nyår. Inte mig emot, jag är helt okej med att sitta i soffan med hunden bakom mig, gnälla över att folk smäller raketer fast klockan inte är i närheten av midnatt och titta på junior-VM i hockey samtidigt som jag sippar vitt vin (”sippar” moahahaha! Jodu… Två glas har jag fått i mig, det ena var dock till middagen. Nu är det julmust som gäller)

Nyårslöften har jag inte tänkt avge, mer en uppsträckning till mig själv att jag måste bli bättre på att säga ”tack” till folk, IRL alltså. Att skriva ”tack så jättemycket!” på sociala medier eller i sms är skitenkelt, tydligen assvårt i vanliga livet.. märkligt.

Förresten kommer jag ju börja 2016 med ett blankt blad kan man säga (som om det inte är det för alla men alltså…)

Jag har rensat ur hela lägenheten på grejer. Helsicke vad mycket saker jag hade! Helt onödiga dessutom.

Fyllde 6 sopsäckar och så en liten IKEA-kasse med elektronikskräp. Dessutom har jag åkt två gånger och slängt kartong, glas och tidningar (en gång kvar bara).

Sen är det ju så att jag är lite glömsk av mig. Så jag blev lite ställd när jag gick in i sovrummet och ba’ ”Men? Var är alla mina grejer!?”

När jag sen gick in i köket undrade jag plötsligt var jag var nånstans (det är därför jag dricker julmust nu….) Jag är inte säker, men jag tror aldrig det varit så välstädat här.

Ja, jag är en slarver och en stökfia. Jag släpper saker där de är för jag ”tar det sen” och ”lägger det här så länge”.

Eller ja, var kanske.

Nånting har hänt. Igår började jag fundera och blev till och med lite orolig att jag fått nån sorts fel i huvudet. På riktigt alltså. Jag har haft värk på höger sida av huvudet de senaste veckorna, det har blivit värre dessutom. Men sen så tänkte jag att det är nån sorts tidig 40-årskris och bara hänger med i min egen städmani haha! Plockar och diskar undan efter mig direkt och håller på, känner inte riktigt igen mig själv men som sagt, med såna här fina resultat är det ju bara hänga på haha!

Okej, ni kanske tycker det är helt normalt att ett sovrum ser ut så här eller att det rentav är stökigt… ni har ingen aning om hur det såg ut innan. 😉

wpf_214101

I stolen ligger en gammal fotboll (hundens) och ovanpå den en fleecefilt (som nu är förpassad till garderoben). Till vänster på golvet är hundens säng och en matta, det är det enda. Helt sjukt! (Utanför bild finns en stor IKEA-kasse med smutskläder hähä!)

Har en liten nyårstradition här hemma –

God middag
Badkarsbad
Renbäddad säng
Junior-VM i hockey
Grevinnan och betjänten (den passar väldigt bra in mellan första och andra perioden nämligen 😉 )

Hoppas ni haft en fantastisk nyårsafton!

Kommentarer till: "Nyår schmyår" (4)

  1. Nemos matte sa:

    Har idag insett att nyårsafton är årets värsta dag för oss med skotträdda hundar. 😦

    Låter ändå härligt med en sådan 40-årskris. 😉 Och ett fint sovrum har du.

    Gott Nytt År! 🙂

    • Uuuh! Fy så trist! Lix är inte så skraj som tur är, han blir lite stressad (blivit ”värre” med åren) men ändå… så jävla trist att folk inte kan hålla sig till tolvslaget bara. 😦

      Ja, det är bara hänga med! 😀 Jag blev ju alldeles jättebra när jag fyllde 30, kommer bli suverän när jag fyller 40 då? 😛
      Tack så mycket!

      Gott nytt år!

  2. Låter faktiskt som en trevlig nyår det med. Gott nytt 2016!

Kommentera

