Långtgående planer

Ja. Redan förra året började jag sluta röka. Drog ner på cigarretterna och tyckte inte det var så vansinnigt svårt. Jag har ju slutat och börjat igen de senaste två åren känns det som. Jag har viljan men att det ska vara så jävla svårt då?! Suck.

Jaja, jag är ju envis jäkel så på’t igen bara! 🙂

wpf_145305

”Äntligen icke-rökare för kvinnor!” av Allen Carr

Jag vet inte jag. Jag har läst den förut, för några år sen, men bevisligen ville jag inte sluta då eftersom jag vill sluta igen liksom haha!

Får se hur det går. Lite lätt skeptisk faktiskt…

Kommentarer till: "Långtgående planer" (12)

  1. Min utmaning; bara röka när DU bestämmer och inte begäret OCH tidigast en halvtimma efter måltid/kaffe… Du kan, du kan!

  2. ullebengtsson sa:

    Lycka till! Kunde jag, så kan ta mig tusan alla 🙂

  3. Det fungerar inte riktigt så, jag har också slutat och börjat och slutat och börjat.
    Men då har man ju inte slutat röka egentligen, man har ju bara haft uppehåll och om det inte är så svårt kan du ju bara fimpa om det är det du verkligen vill?
    Jag slutade röka den 28/9-2015 vilket jag gjorde kl 16,30 efter 31år som rökare. Visst jag hade ett mål vilket gjorde beslutet lite enklare.
    Nu är jag rökfri från cigaretter och har tuggummi samt e-cigg vid behov och det fungerar bra!

    • Mitt mål är att jag ska klara mig utan något som helst nikotin, det är den där stressen jag inte är helt bekväm med än, men det ska gå! 😀
      Grattis till rökstoppet! 😀

      • Du måste ju inte ha nikotin i varken tuggummit eller ex. e-ciggen… det går ju välja alternativ utan. Av erfarenhet, det går inte minska, antingen slutar man eller inte. Hur det än är så är det ett beroende. Ungefär som med spritberoende, antigen så slutar du eller så slutar du inte.

        Man kan ju liksom inte minska på spriten om man har ett beroende.
        Har du bestämt dig så kommer det att fungera och att använda ett substitut i för att trappa ner är det inget fel, snarare tvärtom. Men att trappa ner på cigaretter tror jag inte på, men visst vi är alla olika.
        Lycka till och tack 🙂

      • Ah! När jag hör e-cigg så tänker jag automatiskt ”nikotin”… 🙂
        Hade galet svårt sova igår, men det går nog bättre inatt hoppas jag.
        Nä. Trappa ner har jag också försökt, lyckas dra ner, inga problem men sluta helt då? Nope. 🙂 Nu jäklar!

  4. Kom igen, det här klarar du!

  5. Nemos matte sa:

    Håller tummarna, hejar på och är tacksam att jag själv aldrig har rökt! 😉

Kommentera

