Dag 2

Mmm, jag skrev ingenting igår. Eller jo, jag skrev i min ”rökdagbok”. Analogt alltså.

Gick ju faktiskt rätt bra hela dagen igår. Inget nikotin alls. Sen. Sista promenaden med hunden och han gör utfall mot en hund som han tycker går för nära. Jag tappar fattningen och blir skitarg… stackarn!

Hade supersvårt att sova igår. Eller ja, först hade jag svinsvårt att somna. Sen vaknade jag skitmånga gånger… as-irriterande!

Hoppas det går bättre idag. Verkar som om röksuget är värre på kvällen… Sen har jag en pågående konflikt som jag visserligen, just nu, klarar av att hantera – ”Röka eller inte röka?” Vill röka. Vill inte röka. Har i alla fall motstått frestelsen att kuta ner till affären och köpa cigg haha!

Har skrivit i min rökdagbok att dag två är värst men enligt ”experterna” är det dag tre såatte… iiih!

Lindrar det hela med kaffe, sockerfritt tuggummi, choklad och salt. Redan innan jag slutade röka funderade jag på om jag verkligen var röksugen eller bara saltsugen… Ungefär hälften av gångerna var det faktiskt salt jag var sugen på… Märkligt.

Okej. Hoppas jag får sova inatt då.

Förresten JVJK, hur går det för maken med snusstoppet?! 😉

quit-smoking

Kommentarer till: "Dag 2" (2)

  1. Åh han har varit nikotinfri sen midsommar 2015 efter _minst_ 20, troligen 25 år som snusare!!

    Visserligen använder han ofta onico (niko-fritt) snus för att ha en snutte under läppen… 😉

    Du kan du kan du kan!!

    Kram

    • Oooh! Imponerande!
      Letar efter Onico Mini, av samma orsak… snutte under läppen haha!

      Ska åka och handla imorgon, innan träningen. Håll tummarna för att jag hittar Onico (om inte mini så åtminstone en dosa nikotinfritt snus) så jag har nånting på kvällarna haha!

      Tack för peppen! 😀

Kommentera

