Dag 4

Okej. Suget är inte farligt alls. Har två dosor Onico för att lindra det sug som ändå dyker upp på kvällarna.

En grej bara. En grej som ger mer biverkningar än hos folk utan EDS. Nämligen sömnen. Har svårt att somna. Sover ca 1 timme i stöten, vaknar, snurrar några varv i sängen, har svårt att somna om men lyckas inom en timme, sover en timme, vaknar igen… De senaste nätterna har varit såna. I och med sömnbristen får jag mer ont vilket i sin tur ger ”painsomnia” osv osv… hej hej ond cirkel.

Letar på nätet men blir inte särskilt upplyft av det jag hittar… sömnproblem efter rökstopp kan pågå I FLERA ÅR!! Alltså. Nej. Jag orkar inte. Har inte sömnen ordnat till sig om en månad går jag till doktorn och ber om sömnpiller eller nåt… För börja röka igen tänker jag inte göra.

Jag är såååå trött! Håller tummarna för att jag får sova hela natten i natt. Har halvsovit hela dagen typ…

Den fyrbente sover i alla fall, både dag, kväll och natt haha! Jaja han är vaken då och då också 😉 😛

wpf_124849

wpf_124542

Hur har ni det då?

Kommentarer till: "Dag 4" (10)

  1. Asså fyfan. Men härda ut, kämpa på!

    Jag hade nästan glömt det men jag är ju oxå fd rökare. Jag rökte mycket men mitt behov var psykiskt snarare än fysiskt… att _göra_ något tex medans jag väntade åå bussen eller en social situation blev obekväm. Jag fick en bronkit from hell (och kunde inte röka) och när jag slutade hosta efter tio veckor så hade jag oxå slutat röka. Efter det har jag nån gång provat men det smakar så jävla äckligt 😉 Skrämmande nog kan jag ff dra halsbloss utan problem dock. Är inte det konstigt efter typ 10-11 år?

    Hoppas du får sova snart!
    Kram

    • Jag var också en sån där ”okynnesrökare”, när jag hade tråkigt typ…
      Ja, jag hoppas också att jag får sova snart.
      Mamma sa att det blir lättare att somna om man tar en Ipren innan man går och lägger sig, tänkte testa ikväll haha! 🙂

  2. Nemos matte sa:

    Lycka till med sovandet! 🙂

    Och vilken fin bild på vovven! ❤

  3. Fick du sovit? Funkade det?

    • Det går bättre och bättre att sova faktiskt, huruvida det är Iprentabletten eller nåt annat som gör det, det låter jag vara osagt dock haha!
      Å andra sidan får jag sova. Inatt vaknade jag bara två gånger! 😀

  4. Inte bara EDS:are som har problem med sömnen….kan jag glädja dig med. Vänta tills ”bronkiten” kommer….. hej host host och host!

Kommentera

