En vecka!

Okej. Sammanfattning av första veckan –

  • Sjukt dålig sömn. Två senaste nätterna har jag dock bara vaknat 2 gånger.
  • Förvånansvärt lite röksug.
  • Jämnare humör ju längre veckan gått. Dag två tog det hus i helvete nämligen.
  • Ingen särskild hunger eller godissug. Hade väl tur att jag slutade mitt i mensen så godisätandet var på normal nivå haha! Ätit mycket frukt dock.
  • Förkyld och täppt så jag känner liksom inte av de där dofterna som borde dykt upp nu. Lär väl få en chock när nästäppan släpper! 😀

Märker inte av några himlastormande förändringar och tyvärr inte heller någon doftförändring eftersom jag är förkyld (eller luktar inte folk längre? Alls?)

Jag tror att det gått såpass smärtfritt som det gått är tack vare lång förberedelse, vinnarskalle och det faktum att jag är en obstinat jäkel hjälpte till.
Grejen är, att jag fick en riktig spark i röven när jag läste den där sluta-röka-boken.
Det stod nämligen så här:

Om du röker Marlboro Light har de verkligen lyckats få dig fast. Faktum är att alla märken som kallas ”light” är en bluff. Dessa produkter inriktar sig på dem som är medvetna om sin hälsa och de har utformats för att framstå som ett stort framsteg när det gäller att minska skadeverkningarna och därigenom förse rökarna med ett skenbart legitimt skäl att inte sluta röka. Tobaksindustrin medger själv att dessa cigaretter ”är ren svindel”.

Ur boken: Äntligen icke-rökare för kvinnor, av Allen Carr

(Det som är fetat är fetat av mig)
Fy satan i helvetet vad ARG jag blev när jag läste det. Nånstans i bakhuvudet VET man ju som rökare att man är lurad, men när det verkligen går upp för en…

Jag avskyr verkligen att bli lurad, att känna mig dum… god morgon! 🙂

Jepp. Så är det. Slut med lurendrejeriet!

Nu ska jag bara försöka bli frisk från den här envisa förkylningen, har planerat ett konditionspass med min PT men vill vara helt 100 frisk innan jag ger mig på det. Börjar få ont i halsen igen, är nog för att kroppen försöker reparera sig själv…?

Ganska obefogad bild kommer här, men bra råd ändå –

weird

Kommentarer till: "En vecka!" (14)

  1. Wow du är fantastisk!

  2. Vad duktig du är! Tyvärr blir man nog lurad av det mesta om man inte odlar och allt sånt själv 😛

  3. ullebengtsson sa:

    Du rockar! Jag är djupt imponerad.

  4. Nemos matte sa:

    Ska inte ens låtsas som jag vet vad ett rökstopp innebär, men hejar på i alla fall! 🙂 Förstår att det måste vara kämpigt.

  5. Bra jobbat! Appropå att bli lurad av tobaksindustrin, har du sett filmen ”Thank you for smoking”?

  6. Hur läb´nge har du varit HELT rökfri?

  7. Nu vill jag inte verka som en besserwisser, men jag har ju varit rökfri sen 28/9-2015 och vad gäller dina ovanstående punkter kan jag tillägga följande (det är säkert ganska individuellt) men ändå….man är ganska kaxig i början. Nu vet jag inte hur länge du har rökt men jag hade rökt i 31 år nu innan jag slutade.

    Förvånansvärt lite röksug – Det är ganska normalt, brukar vara lättare i början och så hade jag det med. Tyckte minsann att det var hur lätt som helst i början.

    Jämnare humör ju längre veckan gått. Dag två tog det hus i helvete nämligen. – Det är ganska vanligt med humörsvängningar, fast det har jag inte haft några problem med alls.

    Ingen särskild hunger eller godissug – Också ganska normalt, precis så var det för mig med i början…. men nu är det värre, konstigt nog. Som sagt ganska individuellt…. men jag är också ganska säker på att det kommer att variera för dig också.

    Förkyld och täppt så jag känner liksom inte av de där dofterna som borde dykt upp nu. Lär väl få en chock när nästäppan släpper! 😀 – Du kommer INTE få en chock, ledsen att göra dig besviken 🙂

Kommentera

