Saker jag inte förstår

En grej jag har jääättesvårt att haja, det är det här med den kollektiva hjälplösheten. Eller är det lathet? Har folk blivit bortskämda?

Det verkar tydligen stört omöjligt att leta reda på saker och ting själv.

Ja, det händer att jag också frågar någon annan innan jag kommer på att svaret med all sannolikhet finns på nätet. Och somliga saker måste man ju faktiskt fråga om.

Men jag tänker att det är mer bekvämt att faktiskt veta själv. En trygghet att kunna göra en egen bedömning och faktiskt inte bli lurad eller framstå som dum. Det verkar dock inte vara något som bekymrar, framför allt, den yngre generationen. Nejdå, allt ska serveras och allt tas för sanning.

Nåja. Det var bara en liten måndagsfundering. Är alldeles galet trött och orkar egentligen inte jobba alls, men som Dr Bra sa en gång ”Man kan inte bli sjukskriven för att man är trött”… Lite synd faktiskt, för jag är jättejättetrött 😉

sleep

coffeeshake
Jag idag 😉 ↑

Kommentarer till: "Saker jag inte förstår" (4)

  1. Jag googlar allt jag behöver veta, det är så konstigt hur många som hellre lägger upp frågor på Facebook som ex. om sina symptom istället för att googla eller varför inte gå till en läkare 😛

  2. Jag älskar familjeliv! ”Jag har ont i lilltån, vad tror ni – kan det vara cancer?” LOL 😂.

    Men jag håller med.

    Fnissade gott åt bilden, där känner jag igen mig enormt!

    Hoppas kvällen slutar lugnt och tidigt och att du får sova hela natten 💚 Säg åt din fyrbening att han gosar ner sig hos dig så du inte har nåt annat val än att somna gott.

    Kram

    • Familjeliv har jag hört mycket om 🙂 Följer ett konto på Twitter som heter Familjeliv_txt, så sjukt kul!

      Just nu ligger han bakom mig i soffan och myser, jag är helt sjukt trött så förhoppningsvis blir det en tidig kväll ❤

      Kram!

Kommentera

