Tjockis!

Eller ja, det är jag ju inte. Egentligen. Men på tre månader har jag gått upp fem kilo och ökat fyra centimeter i omfång.

Och det beror inte på att jag äter mer godis. Det beror inte på rökstoppet.

Jag sover inte.

Det är orsaken.

Och eftersom jag inte sover så kajkar immunförsvaret ihop och jag blir sjuk gång på gång. Dessutom är det tydligen vetenskapligt bevisat att sömnbrist ger viktuppgång.
Å andra sidan har jag ganska dålig aptit och äter mindre än vanligt.

Enda fördelen med att vakna flera gånger per natt är att jag efter ett par gångers uppvak får sällskap i sängen av hunden. Han kliver helt enkelt upp i sängen för att lugna mig. ❤ Min lilla gubbe, snart nio år!

Jaja, snart ska jag till ÖNH och få okej att börja träna igen. Har visserligen fuskat lite och tränat lite lugnt men nu är jag förkyld igen 😦
Men promenader tar jag i alla fall. Varje dag 🙂 Och idag sken solen dessutom!

wpf_122903

Så var det med det. Nu ska jag fortsätta kolla på Ink Master 🙂 Hoppas ni har en underbar helg!

Kommentarer till: "Tjockis!" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Hoppas verkligen du får ordning på sovandet snart! Och all annan skit som följer med sömnlösheten.

    Vad fin han är! ❤

Kommentera

