Möjlig orsak

Det kan vara så att jag kommit på varför jag sover så dåligt.

Min hund fyller nio snart. Min förra hund blev fem. Den innan det, knappt 11. Jag kommer fullständigt tappa fotfästet när han dör. Han är min klippa, min vän, en stor del av mitt liv och den som är jag.

Men grejen är att han ju är frisk, förutom artrosen då men den är hanterbar så länge det är mildväder och jag masserar.

Vad fan är jag så orolig för då? Och framför allt, hur bli jag av med den här pre-ångesten?? Tabletter? Har ju fått insomningstabletter (som jag ska hämta ut idag eftersom jag glömt bort att doktorn skrev recept haha!) men de hjälper ju inte när jag vaknar flera gånger per natt.

Nåja. Får se om andningsövningarna jag hittade på nätet hjälper. Annars får jag ringa doktorn igen och säga att hon får skicka mig till en psykolog, för så här vill jag liksom inte ha det längre. Jag har ingen ork, ingen energi över till att träna längre och jag känner att jag snart blir deprimerad för att det är så hopplöst att inte få sova.

handsup

Kommentarer till: "Möjlig orsak" (6)

  1. Usch, hemskt när man får den där ångesten! Hemskt när man börjar tänka på att djurvännen kommer dö någon dag, hoppas du kommer ifrån de tankarna och kan må bra med hunden och njuta utan orosmoln!

  2. Nemos matte sa:

    Börjar nästan gråta bara av att läsa ditt inlägg, för jag vet… jag vet precis. 😦

    Nemo skulle ha fyllt tio i år. Numera lever han vidare i mitt alias…

    • Ja, det är ju det som är det värsta med att ha hund. 😦

      Jag sov faktiskt lite bättre inatt, men då hade jag med mig Lix i sängen redan när jag gick och la mig. Och han hoppade, om än något förvånad, upp i sängen när jag bad honom (på nätterna kliver han dock upp själv) 🙂

  3. Nej han ska inte dö, någonsin. Punkt. Sådetså. Det går inte jag med på!

    Kram

Kommentera

