På rätt väg

Okej. Jag borde blivit polis. Eller tja, utredare i alla fall. Jag är nämligen skitbra på att lista ut saker haha! 😉

I oktober förra året började jag sova dåligt.

I oktober förra året fick jag besked om att min hunds pappa skulle avlivas.

Som den lilla katastroftänkare jag är så började jag oroa  mig lite för min egen hund och hans allt högre ålder.

Problemet den här gången var att tankarna inte slutade, oron växte till ångest utan att jag faktiskt var helt medveten om det. Normalt katastroftänker jag i typ två dagar, sen är det bra. Men den här katastroftanken fick eget liv och tog över liksom.

Jag fick ju, för drygt 15 år sen, en diagnos av en kollega som studerade till psykolog – Övergivenhetssyndrom. Egentligen verkar det inte finnas något som faktiskt heter så men jag är ju bra på att leta efter saker på nätet också så på en engelsk sida hittade jag vad det egentligen är, posttraumatisk stress. Jag prickade in ungefär hälften av möjliga orsaker till PTSDA (Post Traumatic Stress Disorder of Abandonment) så nu är det ju bara leta efter lösningen. 🙂

Ska börja med att se till så jag sover ordentligt. Alltså ska jag bunkra upp med örtteer och sen försöka få till den där jädra andningsövningen 4-7-8 som alla säger är så bra. Jag är skitdålig på att andas efter instruktioner haha!

Sen har jag hittat massor med bra övningar jag kan göra utan att pulsen ökar för mycket – isometrisk träning! Har fått ett par övningar av min PT tidigare men det finns ju såååå många fler! 😀

Jaja, shit the same för nu. Tur jag har en chef som är förstående när det gäller min, i nuläget, tomma blick och gäspande uppenbarelse haha!

partypooped

 

Kommentarer till: "På rätt väg" (2)

  1. ullebengtsson sa:

    En stor kram till dg!

Kommentera

