Extra allt

Funderar på hur jag ska hålla mig vaken hela dagen faktiskt… Igår gick jag och la mig strax efter nio, tog ett bra tag att somna men vaknade bara två gånger inatt igen. Hunden ligger vid mina fötter och tar inte upp allt för mycket plats 🙂

Mitten av veckan och jag är extra extra trött idag. Körde genom ”Star Wars”-väder i morse nämligen så mina ögon är galet trötta nu. Vaddå ”vaddå starwarsväder?!”?

Wi3JD

Vill bli piggare nu så jag kan träna igen (jaja, jag vet att jag måste vänta till om två veckor när läkaren på ÖNH säger OK, för det ska han göra, det har jag bestämt haha!). Jag vet att man blir piggare av träning men det är lite speciellt med EDS, jag kan inte göra av med energi jag inte har, alltså kan jag inte träna förrän jag (faktiskt) vilat mig i form. Jag måste tanka energi och det kan jag bara göra om jag gör av med så lite energi som möjligt 🙂

En grej jag upptäckt är att ju tröttare jag är desto mer vill jag ha godis. Hjälper inte mot tröttheten kan jag meddela. Frukt är gott, hjälper inte det heller. Vatten, promenad i friska luften, stå på huvudet, knäa nån i skrevet eller ligga naken på konferensbordet… ingenting hjälper… Eller ja, jag har bara provat de två första om jag ska vara helt ärlig. 😛

Gråter extra lätt också när jag är så här trött. Grinar för minsta lilla, det är som att kroppen inte ens orkar stå emot kraften av tårar, så svag är jag nu… zzzz… Snäser mot folk för minsta lilla också. Inte så poppis hos somliga (guuu’ va’ konstiiiigt! 😉 ) men som sagt, har en förhållandevis förstående chef (i vissa avseenden i alla fall) som är väl medveten om varför jag beter mig som jag gör just nu…

Har inte så mycket på jobbet som tur är, först på fredag som jag verkligen måste vara på alerten (tyvärr, blir ju bara tröttare ju längre veckan går liksom). Nån som är glad över att jag är galet trött är min motspelare i CrossBoss, jag blir inte särskilt klartänkt när jag är trött så han vinner lättare då.

Hoppas ni har en fantastisk dag och att solen skiner på er också! Häpp!

Kommentarer till: "Extra allt" (6)

  1. Blä för sånt väder! Jag för min del tittar ut på strålande sol och fyra plusgrader el nåt. Jättefint! All snö har tyvärr/tackolov töat och regnat bort…

    Hoppas du får känna dig piggare snart!

    Kram

    • Gick inte särskilt snabbt i morse men det är helt okej, hellre framme lite senare än inte alls 🙂
      Vi har lite snö kvar, eller ja, det kommer ny snö som smälter bort med ojämna mellanrum haha!

      Ja, just nu är det allt jag vill!

      Kram!

  2. Tack fina du. Nu hoppas jag att det hela vänder i alla fall. Jag ger inte upp. 😀 Jag kääämpar. 🙂 Hoppas du också får börja träna snart!

  3. Nemos matte sa:

    Har alldeles för mycket erfarenhet av sånt väder men har aldrig insett att det ju är starwarsväder! 🙂

    Sömnbrist förpestar livet, så är det bara…

    • Mest obekväma vädret att köra i tycker jag. :/

      Ja, men det tar sig tycker jag. Tar inte lika lång tid att somna nu och har bara vaknat två gånger de senaste nätterna. 🙂

Kommentera

