Vänta vänta vänta

Det tråkigaste som finns tycker jag. Förutom att tvätta dårå, det är nästan lika trist haha!

Vad jag väntar på? En halv garderob med kläder. Eller ja, nu tog jag väl i men jag gjorde slag i saken och köpte kläder för mina ”rökpengar” 🙂  Andra halvan av garderoben tar jag nästa lön (och då blir det även tre par skor, två par till sommaren och ett par till våren). 

nygarderob

Har aldrig haft röda byxor förut men men, det blir nog bra. Älskar att de har kort-varianter på byxor också. Värry good för smurfar haha!

Den gröna toppen är jag inte helt hundra på färgen, det ser ut att vara rätt gröna färg men det står jade såatte… oh well, det löser sig. Det är för övrigt väldigt svårt att hitta ärtgrönt (för att inte tala om orangejerseytyg har jag märkt, annars hade jag sytt upp ett gäng tishor själv istället för att köpa. Sen ska jag ju ha tid och energi att sy också. 😀

Inatt skulle jag bara ha vaknat en gång men det blev tre… Varför bara en gång? För då vaknade jag utan anledning, ett sånt där numera-ganska-normalt-uppvaknande mitt i natten.

Första gången vaknade jag av att hunden drömde sjukt högt, han skrek nästan i sömnen, sen mitt vanliga uppvak och till sist började elementen tjuta… zzzz… Kommer gå åt myyyycket kaffe idag.

Men men, det är fredag, jag har inte jour och ikväll ska jag få slå in paket igen! 😀 Möjligt att jag måste tvätta också, men jag har vin hemma så det blir lite skojigare då 🙂

Kommentarer till: "Vänta vänta vänta" (8)

  1. Åh vilka fina kläder! Avis på all underbar färg!

    Jag har sovit ok, haft några uppvak; två kisspauser, en skrikande son, två sprattlande son och en mardröm 😛

    Härliga fredag! Ha enriktigt bra dag och njut av kaffet – jag kan ff inte drick kaffe och saaaaaknaar det!

    Kram

    • Ja, det är ju tack vare färganalysen som jag verkligen gick ”all-in”! Skulle vilja ha gult också, gillar gult 😀

      Oj! Det var en väldans massa uppvak! Lider med dig!

      Yes! Njuter som bara den! Hoppas du får kunna dricka kaffe snart igen! 🙂

      Kraaaam! ♥

  2. ullebengtsson sa:

    Underbara färger, rapport när du väntat klart!

  3. Snygga saker du beställt, själv gillar jag när det finns alternativet ”lång” på byxor. Jag är normallång men är mest bara ben med jättekort överkropp!

  4. Nemos matte sa:

    Håller med övriga, snygga kläder!

    Apropå kort kontra långt så var jag hos frissan i veckan, och berömde hennes snygga blus. Hon svarade att det är så skönt att hitta nåt som inte bara går till naveln, ha ha! Själv köper jag lite längre tröjor och använder som korta klänningar… 😛

    Hoppas du har en skön helg och att du får sova ut!

    • Tack så mycket! 🙂

      Haha! Ja, jag har en del superlånga tunikor som lätt döljer mina shorts på sommaren!

      Jag har haft en helt okej lördag, även om jag väcktes av grannen så det blir snart sängdags för mig nu. Zzzz…

Kommentera

