Allt på en gång

Äh, missvisande rubrik kanske men jag har fasen ingen aning om vad jag ska kalla inlägget så, det får bli som det blir.

Fick i alla fall kontakt med en terapeut som nog kan hjälpa mig att komma ur de här tankarna som ger mig ångest. Ska dit nästa vecka, dagen innan jag ska till ÖNH.

Jag är lite skeptiskt mot mindfullness och KBT och sånt men alltså, hellre ”flum” än tabletter (även om jag lutar mer och mer åt att ringa för-tillfället-doktorn och be om ångestdämpande… fasen, hade det varit Dr Bra hade jag bara kunnat ringa och säga ”skriv ut lite piller” och det hade blivit fixat, nu måste jag säkert dit och prata först… Men jag börjar bli desperat efter sömn nu!)

Anledningen till att jag är skeptisk är för att jag tror att jag är för smart för att ”lura” mig själv att tänka om och tänka mer rätt.

Oh well, det löser sig nog. Det verkar vara en trevlig prick den där terapeuten i alla fall 🙂

Vaknade två gånger inatt. Redan första gången jag vaknade kom hunden upp i sängen, satt och tittade på mig tills jag kommit till ro igen, då la han sig vid mina fötter och somnade. Andra gången var jag så pass vaken att jag funderade på hur många gånger jag faktiskt vaknat under natten, sen lyckades jag faktiskt somna om igen trots att hunden drömde helt vilt vid mina fötter haha!

Jahopp, nu har andra jobbdatorn snurrat igång igen så dags att börja jobba igen då (den hänger sig lite då och då nämligen… skitmaskin!)

Hoppas ni har en superbra dag!

shortawesome

Kommentarer till: "Allt på en gång" (8)

  1. Min mamma jobbar med mindfullness, vet inte alls vad det är men hon gillar det haha 🙂 Jag tycker också att sånt kan vara värt en chans, ogillar mediciner.. Men ibland behövs även det! ❤️

  2. ullebengtsson sa:

    Jag älskar mindfullness, mycket för att det verkligen inte handlar om att tänka positivt. Jag är också väldigt för mediciner.

  3. Tänk inte på det som att lura hjärnan, det ska du ju inte göa. Du ska lära dig ett nytt sätt att använda hjärnan, medvetet göra en förändring för att utvecklas. Det är ju inte så att du lurar kroppen att bygga muskler när du tränar, tänk likadant runt det här!

  4. Nemos matte sa:

    Håller helt med ER och vet nyttan av terapi, även om jag inte testat just mindfulness. 🙂

    Hoppas och tror att det kommer att hjälpa dig!

    • Just nu försöker jag få kontakt med min VC, de skulle ringt för fem minuter sen och jag som hatar att vänta… gaaah!
      Hoppas kunna boka en tid hos doktorn så hon får skriva ut lite piller och sen skicka mig till psykolog. 🙂

Kommentera

