Prosit

Okej. Det var ju en erfarenhet det där med öron-näsa-hals-doktorn…

På grund av hans namn hade jag föreställt mig en kille i min egen ålder.
Fel!

Han var närmare pensionsåldern (eller hade gått i pension redan kanske?) och var stel och liksom… gammal haha! Väldigt trevlig dock. Och kunnig. Han verkade dessutom gilla sitt jobb väldigt mycket.

Han tittade i halsen, delat gomsegel som tydligen inte växt ihop ordentligt baktill (något som inte syns bara av att gapa utan det var speglar och grejer), allt såg jättefint ut. Jag frågade säkert tre gånger om den där gula knölen på sidan, näe, inget att rapportera om därifrån haha!

Han kollade näsan. Sprutade bedövningsmedel som gjorde att ögonen tårades och körde ner en slang med fiberoptik i näsan och svalget. Otäckt värre.

Sen kollade han öronen. Onödigt tyckte jag men det visade sig vara väldigt nödigt, det var nämligen DÄR problemet satt. Tydligen finns det en massa nervtrådar i örat som gör att om man har typ vax i örat kan det kännas som det sitter nåt i halsen och tvärtom… hupp, who knew liksom? Och om jag tyckte den fiberoptikslangen i näsan var otäck så var det NADA mot vad herr doktor gjorde med mina öron! :O
Han DAMMSÖG dem typ! Det tjöt, sög, gjorde ont och var allmänt otrevligt… Men det kändes inte knöligt i halsen längre. 😀

När jag frågade om jag kunde gå och träna efteråt så sa han att jag kunde faktiskt göra precis vad jag ville..! Yeay!

Åkte till gymmet, tränade i 40 minuter (trots långt uppehåll tangerade jag mina PB!) och åkte hem för att gå ut med hunden. Hann innanför dörren innan det började.

Nysningarna.

sneeze

Bedövningen hade släppt och det killade och sved i näsan och jag nös så mycket att jag såg ut som en treåring i förkylningstider tillslut…

Nåja. Nu har jag i alla fall tagit en sömntablett och ska förhoppningsvis få sova en hel natt… Får se om jag tar mig till jobbet imorgon, hon på Apoteket sa att man typ kunde bli bakis dagen efter, inte bra att köra bil då kanske? 😉

Låter helt superförkyld men har inte ont nånstans eller feber så jag åker och tränar efter jobbet 🙂

Hoppas ni har det bra!

Kommentarer till: "Prosit" (4)

  1. Bläää låter otrevligt! Men skönt att du är under kontroll igen 💚

    Kram

  2. Nemos matte sa:

    He he, har också fått mina öron dammsugna för en massa år sedan när jag hade vätska i dem. Minns mest att det var ett fasligt oljud! 😆

Kommentera

