Morrn…!

Tog sömntablett igår, halv åtta på kvällen. Två timmar senare låg jag i sängen, snurrade ett par varv och så ”släcktes lyset”.

Nackdelen med att sova på tabletter är att jag inte drömmer, det är ju liksom en av mina favoritdelar med att sova, jag drömmer ju så härligt livligt och färgglatt! Men inte inatt, drömlöst men djupt. Vaknade och kände mig… trött. Ska nog ta tabletten ännu tidigare så jag får minst 8 timmars sömn, nu fick jag 7,5.

Men skönt att sova utan avbrott i alla fall. 🙂

Ute snöar det och jag påminns via Facebook vilket datum det är. 18 februari. För 43 år sedan föddes Katta. För drygt fem år sedan togs hon ifrån mig. Livet är inte alltid rättvist och det hjälper inte att bli skitarg, men gråta en skvätt, le till minnena och äta tårta, det hjälper lite. Ganska fantastiskt att en människa kan ha ett så stort inflytande på en… ♥

katta

Kommentarer till: "Morrn…!" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Vad skönt att du fått hjälp med sömnen!

    Och cancer är en skitsjukdom. 😦

    • Ja, jag hoppas det funkar nu. Fick tabletter som räcker tre veckor. Om jag bara tar en, ordinationen är 1-2 tabletter. Får se om jag ökar på dosen..

      Cancer suger verkligen! Skitsjukdom ja! 😦

Kommentera

