No more poo med no poo

Höhö! Så skoj jag är då 😛

Håller ju fortfarande på med den inslagna vägen, no poo, så idag gjorde jag nya ”toabrustabletter”. Det finns ju att köpa men det är ju såna där orangea fyrkanter med kryss på så det känns lite… eh… kemiskt..

Fixade egna istället, enligt recept från Morotsliv. Så här blev det –

wpf_nopoo

De två översta bilderna – Före och min toabrus”tablett”
De två nedersta bilderna – Det bubblar å fräser och slutresultatet efter en liten sväng med borsten. Häpp!

Dessutom tvättade jag håret med rågmjöl idag, suveränt! 🙂

Tänker ni på vilka kemikalier som finns i det ni använder i vardagen?

(Nej, jag dömer ingen, jag är bara nyfiken eftersom det verkar som fler och fler får upp ögonen för no poo 🙂 )

Kommentarer till: "No more poo med no poo" (4)

  1. Så rent och snyggt det blev! 😀 Härligt fixat!

  2. Nemos matte sa:

    Väljer gärna miljövänliga produkter men är alldeles för lat för att köra no poo… :/

    • Just de där är superenkla att göra och så behöver man inte göra de så ofta. Jag gillar ju att pyssla och ha mig så för mig är det nästan lika mycket hobby som livsstil att hålla på med no poo 🙂

Kommentera

