Igår var en bra dag

Ja jisses så bra den var. Rent personligen alltså. Ute i världen är det bara terror och djävulskap 😦

Men man är ju alltid sig själv närmast så –

Jag fick en fin påskpresent från jobbet.

Kollegan som är ett sexistiskt as var ledig.

Upptäckte att jag inte jobbar, alls, imorgon utan hela företaget fick Skärtorsdagen ledigt.

Sweet!

Sen har ju förkylningen eskalerat med en monsterskrällslemhosta men fortfarande ingen feber så jag tänker så här; det måste ju bli värre innan det kan bli bättre så om förkylningen tar i från tårna nu så kanske den hinner klinga av tills på söndag när jag ska träna med svägerskan?! 😀

Förhoppningsvis har jag tillräckligt med energi för att sy lite nu när jag fick extra långledigt, blev så inspirerad när jag bläddrade igenom en klädkatalog som damp ner i brevlådan. Andra tänker nog ”KÖÖÖÖP!” när de får en sån katalog… jag tänker ”SYYYY!” haha!

Vad gör ni?

lesley-friday-2

Kommentarer till: "Igår var en bra dag" (6)

  1. Pissigt med sjukdom men fantastiskt med ledighet!! Min man har inte ens arbetstidsförkortning idag 😡

    Jag laddar inför helg med att må rätt så utter idag men ser fram emot fyra dar tillsammans med min son och min gubbe! Lite traditionell påskmat kommer det bli, men inte så mkt.

    Krya på dig!!

    • Jag kör all-in på allsköns husmorsknep för förkylningar haha! Det verkar funka, ska skriva ett litet inlägg om det, samla allt på ett ställe liksom 🙂

      Hoppas du får må extra underbart under dagarna med dina grabbar!

      Tackar så hjärtligt! 😀

  2. Önskar verkligen att jag kunde sy! Jag är Shanghai-skadad, när jag ser en katalog tänker jag ungefär ”den hade vari snygg i en annan färg och lite längre med kort ärm. Jag tar med bilden till Fabric Market så de kan sy den som jag vill!”

  3. Vi var minst sagt slut haha.. Barnen sov till och med till halv åtta dagen efter 😛
    Ja inifrån känns mer okej än tvärt om 🙂 Tack!

    Åh vad jobbigt, hoppas du hinner bli bättre till söndag! Skönt med ledighet i alla fall 🙂

Kommentera

