Orkar inte

Det är liksom ingen idé att bli upprörd över sömnlösheten längre, eller rättare sagt, jag ORKAR helt enkelt inte, är för trött. Jag bara ligger där, konstaterar faktum och väntar.

Jag har alltid hatat att vänta, men tydligen vänjer man sig vid det också.

Men en liten önskan när jag allt… att återigen få sova så där bra som jag gjorde innan oktober förra året, ååååh så underbart bra jag sov! I flera år sov jag sådär oförskämt bra, och sen bara… poff! Nope. Nu ska man inte få sova mer än ett par trimmar i stöten och så ligga vaken 5-20 minuter däremellan. Funkade ju inte att byta säng ens en gång…

Ska till företagshälsovården imorgon, får se vad de säger om sömnen då. Det jag är nästan säker på att de kommer kommentera (det gjorde de förra gången nämligen) är att mitt BMI ligger för högt och att jag borde gå ner i vikt.

Klart som fan att BMIt är högt när jag är en tvärhand hög och har en massa muskler… De är lite korkade när det gäller just BMI faktiskt, har flera kollegor som blivit tillsagda att de ska gå ner i vikt för att företagshälsovården fortfarande anser att BMI är en absolut sanning. Mmm, nope.

Mitt BMI ligger på 26.5 så enligt tabellen är jag överviktig men eh… nä.

Jaja, shit the same. Nu ska jag försöka hålla mig vaken tills jag får gå hem haha!

Kommentarer till: "Orkar inte" (8)

  1. Då upprör jag mig å dina vägnar, fy farao vad pissigt!! Och BMI detta gissel. Enligt BMI är jag sjukligt fet. Visst har jag minst tio kilo för mycket men jag tror inte du skulle tänka ”fet” om du såg mig…

    Krama om dig!

    • Jag fattar inte varför de fortfarande använder BMI som måttstock när det för flera år sedan visade sig att det liksom inte gav nåt.
      Undra vad som händer om jag säger ”nej” när de vill mäta och väga? 😀 😈

      Samma här, jag ser inte tjock ut. Har lite fluff här och där som ännu inte hunnit omvandlas till muskler men alltså…

      Kram!

  2. BMI är så dumt att använda som mätverktyg, iallafall om man inte kombinerar det med mätning av mängd kroppsfett, mängd muskler, information om mat- och träningsvanor, tar hänsyn till kroppstyp osv. Å andra sidan, gör man allt det behövs inget BMI-värde för att uppskatta hälsa så det är onödigt oavsett vad. Testa att säga nej och se vad de gör!

    • Precis! Verkar vansinnigt att mäta det över huvud taget, undra vem som kom på att det var en bra idé..?!
      Ska verkligen försöka komma ihåg det imorgon! ”Nej.” 🙂

  3. Bmi e larvigt å vågar borde förbjudas. Muskler väger mer än fett. Så var stolt över dina muskler. De behövs när man e överrörlig. Så de kan ta sig i brasan om de klagar på din bmi.

    Ta tag i dina sömnproblem och sök hjälp. Jag själv äter sömntabletter då jag har kroniska sömnproblem. Får man hjälp i tid så slipper du ha de som jag. Sömn är a och o och hjälper oss att hålla oss friska. Man kan även testa kbt men det fungerade inte för mig. Insomnings tabletter var en nitlott å jag blev piggare istället :p

    • Ska förhoppningsvis få hjälp med sömnen nästa vecka. Blir fan galen snart!

      • En annan e redan galen 😉 en bra natt vaknar jag 3-4 gånger. En dålig natt vill du inte veta hur den e. Borde dött av sömnbrist för länge sen. Läskigt hur mycket stryk kroppen tål :p

Kommentera

