Ja, lite no poo-tips då.

Hade ju tänkt lägga in det igår men alltså, första april hähä!

Fick tips om risvatten nämligen (därav arsenik-parentesen). Tydligen ska det vara superpoppis i asiatiska länder och nu även i västerländer. Nåväl, jag testade. Och blev såld.

Recept:

2 msk ris (vitt, jasmin eller basmati)

4,5 dl vatten

Koka som vanligt i ca 15 – 20 minuter

Hållbarhet: Mycket kort, max 4 dagar.

Utvärdering

Som ansiktsvatten – Min hy älskar risvattnet! Hyn känns mjuk och len och liksom ”pudrig”. Den ser dessutom slätare ut! Fantastiskt!

Som ”balsam” – Nja, efter att håret torkat kändes det stelt och kladdigt, ungefär som jag hällt en flaska hårspray i skallen… Försökte borsta ur men det gick inget vidare (stärkelse i riset). Nu, efter två dagar, känns det inte lika kladdigt och stelt längre faktiskt. Ska bli spännande att se när jag måste tvätta håret igen, för det ser väldigt rent ut fortfarande. 🙂

Ska lägga in receptet på no poo-sidan också, så jag har allt samlat 🙂

Jag använde jasminris, doftar gott tycker jag haha! Smörjer in ansiktet och låter det lufttorka innan jag smörjer in med min vanliga (egengjorda) ansiktskräm, känns fantastiskt bra! 😀

Kolla! Har bara gjort bilderna svartvita, blir så konstigt gult ljus i badrummet nämligen haha! Visst är det häftigt?

wpf_223355

Visst syns det?! Ashäftigt tycker jag 🙂

Kommentera

