Snart dags

På tisdag får jag veta. Om jag får fortsatt psykologhjälp för mina sömnproblem eller om jag måste lära mig leva med att vakna 1-2 gånger per natt.

Det är så frustrerande! Jag gör ju liksom allting rätt men ändå…

Men jag har en del positivt att se fram mot (förhoppningsvis, trots sömnproblemen)

  • Det är bara 86 dagar kvar till min utlandsresa 🙂
  • Om jag har superduperjättetur så får jag bli testperson för en typ av nackkrage som ska lösa upp spänningar.
  • Igår beställde jag en Fitbit HR som kommer i början av näst-nästa vecka! Fick den dessutom på rea så jag sparade 300 spänn!
  • Våren! Nu känns det som den är på gång på riktigt, ska tvätta bilen och byta däck nästa vecka.
  • Den här killen, blir alltid glad av honom –

wpf_201841

I övrigt har jag haft en lugn helg (som vanligt). Har testat min nya disktvål i diskmaskinen, gjord på kokosolja och lite tillsatt bikarbonat, ättika som spolglans, funkade överraskande bra faktiskt.

Älskar verkligen no poo! Enkelt, billigt och bra för miljön. 😀

Vad gör ni då?

Kommentarer till: "Snart dags" (11)

  1. Hoppas du får hjälp med sömnen, inte klokt att du ska behöva vakna hela tiden sådär ju!

  2. Hej!
    Det är helt normalt att vakna 1-2 ggr per natt! Ytterst få sover hela natten i ett enda sträck. Var glad att du kan somna om!
    OM du skulle få psykologhjälp för det du kallar sömnproblem, skulle jag bli väldigt förundrad.
    Däremot vore det bra om du kunde få hjälp med dina andra problem!
    Lycka till!

    • För mig är det inte normalt, det här är ett nytt problem som ger mig andra problem, t ex mitt immunförsvar är ännu mer försvagat, jag får mer smärta, jag har fått svårare att sköta mitt jobb.
      Så för mig är det ett stort problem eftersom det ger en dominoeffekt i mitt vakna liv.
      Förstår inte riktigt vilka andra problem du menar att jag behöver hjälp med faktiskt?

  3. Din gosboll e ju underbar 🙂

    Angående sömn så reagerar vi olika beroende på hur mycket sömn våra kroppar behöver. Min e 6 timmar men jag sover aldrig de i ett sträck. Har jag tur å sover 3 timmar i sträck så känns de ok dan efter. Ibland sover jag bara 3 timmar. Nätterna känns långa å jag e inte så trött så jag kan somna. Det tar 1-2 timmar att somna även med sömntabletter. Det är galet men man får inte haka upp sig på det. Man fungerar ganska dåligt utan sömn å hjärnan e inte med. Hoppas du får sova gott nu.

    • Det är ju det som är problemet, har sovit superbra flera år och så helt plötsligt funkar det inte längre av nån konstig anledning..? Det är det som är så frustrerande, att det liksom bara dök upp och sen hängde sig kvar… prutt alltså. 😦

  4. Jag för min del hoppas du får hjälp imon!

    Man blir på riktigt dum i huvudet om man (läs JAG) inte får den sömn som behövs… Som småbarnsförälder har jag gång på gång påmints om att sömnbrist är en vanlig och mycket gammal form av tortyr!

    Min man vaknar konsekvent 1-3 ggr per natt för att kissa och har alltid gjort. Jag vill helst sova minst åtta timmar utan någon som helst störning, pre graviditet och pre barn har jag i princip aldrig vaknat på nätterna. Alla har olika behov!

    • Precis! Tortyrmetod! Och jag börjar märka att det stör på jobbet, jag får mer ont och så går det runt runt i en ond jefla cirkel. 😦

      Behöver min sömn så väl! Det är ju så skönt att sova ostört och vakna utsövd! Älskar att sova, synd att jag får göra det så obra numer..

      Nu håller jag tummarna för morgondagen! Och hoppas på att vakna noll gånger, men max 1. Hoppet är det sista som lämnar människan sägs det ju 😉

  5. Vilka härliga saker du har att se fram emot! 🙂

  6. Nemos matte sa:

    Eh… skickade jag just iväg en kommentar eller försvann den bara..?

    Hur gick det hos psykologen?

    • Den försvann tydligen? Letade i skräpposten men där var ingen från dig 😦
      Skriver ett inlägg om psykologen i detta nu 🙂

Kommentera

