Psychocirkus

Var ju hos psykologen idag. Fick fylla i de sedvanliga ”kontrollera om patienten inte egentligen faktiskt är deprimerad”-testerna och de visade naturligtvis att jag är fullständigt o-deprimerad (ingen överraskning där alltså).

Fick  träffa en psykolog som nog var lika gammal som jag, möjligtvis något yngre, som var lite vimsig (tror jag gillar henne redan haha!) Vi pratade lite kort om vad som kan ha utlöst det hela men mest om vad tusan vi ska göra åt det.

Så. Jag har fått hemläxa. Ska använda boken jag köpte, de använder den nämligen i sina behandlingar, häpp!

Hemläxa – 

  • Sömndagbok minst en vecka innan vi träffas nästa gång (om två veckor)
  • Inte ligga kvar i sängen mer än en kvart, utan gå upp och göra något tråkigt (sjukt svårt att ställa sig i tvättstugan mitt i natten dock haha!)

Jepp. Det var det. Inte mer än så men jag kommer få problem med det där att gå upp ur sängen, för jag är ju trött och vill inte vakna för mycket utan liksom hålla mig i det där ”nästan sova”-stadiet. Mamma föreslog att jag skulle sortera papper, jaaa, det är supertrist.

Nåja, får försöka starta med sömndagboken då. Snart dags att krypa ner i sängen igen. Jag är såååå trött! Gonatt.

Och ja, jag döpte inlägget till Psycho cirkus för att ha en anledning att lägga in den här videon 😉

Kommentarer till: "Psychocirkus" (6)

  1. Hoppas du får sova gott. Och se det positivt, varje dålig natt kommer du få ett par tråkiga sysslor avklarade, dvs en efterkommande dag som trots trötthet blir lite roligare för du behöver iallafall inte sortera strumpor också!

    • Sov lite extra dåligt inatt tror jag, men behövde inte gå upp eftersom jag lyckades somna om inom en kvart alla gånger jag vaknade.
      Sortera strumpor! Tack för tipset, det är ju aptrist! 😀

  2. Haha! Kan skicka en kartong med papper åt dig att sortera.

Kommentera

