Sömn och träning

Ja, alltså, sova skitdåligt och sen träna i över en timme på en hinderbana med svägerskan. Kände mig starkare än förra gången men det började bli jobbigt efter 45 minuter 🙂

wpf_140338

Vill väldigt gärna få sova en hel natt och jag borde faktiskt göra del två av min läxa; läsa första kapitlet (igen) i sömnboken. Jag har ju redan läst tre kapitel men jag har ju så klart glömt precis allt som stod där haha!

Hinderbanan är verkligen skitkul men jag är svag i händerna och kommer ha både träningsvärk och blåmärken imorgon. Eller jag tror i alla fall att det kommer utveckla sig till ett blåmärke på vaden, det känns men syns inte… än?

Jao, jag mår ändå riktigt bra, trots att jag mer än något annat önskar att jag fick sova ordentligt igen.

Hoppas ni haft en underbar dag! 😀

Kommentarer till: "Sömn och träning" (4)

  1. Nemos matte sa:

    Oah, vilket däck! 😮

    Hoppas verkligen du får ordning på sömnen snart… Jag vaknar också några gånger varje natt men så länge jag somnar om på några minuter känns det ok. Tror det är väldigt individuellt hur mycket sömn man behöver och hur många avbrott man tål. När jag har haft sömnproblem har jag inte kunnat somna, vilket nästan gav mig panikkänslor när jag skulle gå och lägga mig och det gjorde ju ingenting bättre. Det fanns de som skrattade när jag försökte förklara, men det visar bara att om man inte haft sömnproblem själv så förstår man ingenting (och borde hålla käften!). Det var väl ungefär det jag försökte skriva i kommentaren som försvann… 😉

    • Ja det kändes lite tungt efter åttonde ”vältet” 🙂

      Jag funkar fasen inte med så här dålig sömn! Precis, folk som garvar åt sömnproblem, det är såna som man önskar att de fick ett par veckors sömnlöshet och se hur kaxiga de är sen liksom moaahahaha! 😉

  2. Det där ser så kul ut, hade älskat att köra ett sådant träningspass! Förresten, ett till tips på tråkiga saker att göra på natten: läs boken Antigone! Klassisk grekisk tragedi och utan tvekan det tråkigaste jag någonsin läst, kunde inte hålla mig vaken igenomm skiten!

    • Det är skitkul! Man blir som barn på nytt och hoppar och studsar och klättrar 😀

      Hahaha! Tack så jättemycket för boktipset! 🙂

Kommentera

