Doktor Bra’s ord. Och jag vet ju det. Herregud, dödssjuka människor får ju inte ens sjukskrivning numer så hur skulle jag kunna få det? För att jag är trött bara dessutom.

Men det här börjar bli jobbigt. Klarar knappt av jobbet, kommer på mig själv att sitta och stirra in i skärmen och sen förtvivlat leta i minnet när jag kvicknar till – ”Vad fan var det jag höll på med?!”

Klockan är strax efter ett och jag sitter och halvsover. Jag är så där trött så det svider i ögonen liksom. Pulsen nere på 57 slag i minuten, snart slår väl sömnregistreringen igång också haha!tired tired

Har skickat ett antal mejl som jag behöver ha svar på men ingen respons. Orkar inte hetsa upp mig, skiter i det. Sitter väl här och väntar då, jag kan ju faktiskt fakturera tiden jag sitter och väntar.

Snart börjar jag grina också, bara för att jag är så jävla trött…

För drygt två veckor sen skickade jag iväg ett mejl till en av våra beställare, det gällde ett av deras system som vi jobbar i och det var/är ett moment som jag liksom inte får att funka. Har ringt supporten men de kan inte systemet eller rutinerna så de la över frågan direkt på beställaren.

Idag kom ett svar.

Näe, jag skriver inte _svaret_ för något sådant kom inte. Istället kom det svar på en fråga jag ställt för nästan fyra månader sen. Och när jag är så här trött så läser jag svaret så här –

Doktor Bra’s ord. Och jag vet ju det. Herregud, dödssjuka människor får ju inte ens sjukskrivning numer så hur skulle jag kunna få det? För att jag är trött bara dessutom.

Men det här börjar bli jobbigt. Klarar knappt av jobbet, kommer på mig själv att sitta och stirra in i skärmen och sen förtvivlat leta i minnet när jag kvicknar till – ”Vad fan var det jag höll på med?!”

Klockan är strax efter ett och jag sitter och halvsover. Jag är så där trött så det svider i ögonen liksom. Pulsen nere på 57 slag i minuten, snart slår väl sömnregistreringen igång också haha!

Euhm… okej.. bra. Jag går hem nu då…

 

Kommentarer till: "”Man kan inte bli sjukskriven för att man är trött”" (8)

  1. Nä man kan inte bli sjukskriven pga trötthet – men det finns alternativa diagnoser att använda. Du kommer paja snart annars…

    Kram!

    • Känner likadant. Jag är liksom inte nedstämd, bara frustrerad och snart vet jag inte vad jag gör… Vill ju bara sova så där bra som jag gjorde innan det här började :/

      Kram!

  2. Nemos matte sa:

    På din beskrivning låter det som om du är på väg mot en kollaps. 😦 Fattar inte varför man inte skulle kunna bli sjukskriven innan sömnbristen leder till något allvarligare, som tar längre tid att hämta sig ifrån!

    • Ja det känns som det är på upphällningen nu… Blir lite stressad av att det är först nästa vecka jag ska tillbaka till psykologen men det kommer gå över, jag har nämligen ingen energi att stressa…

  3. De stämmer att man inte kan bli sjukskriven för trötthet. Har man kroniska sömnproblem mer i sex månader å de skapar problem i arbete å vardag kan man bli sjukskriven en kortare tid. Jag oroar mig mest för att du ska bli utbränd. Försök pyssla om dig med avslappnings övningar å massor med spa 🙂

    • Det är nästan precis 6 månader nu, får se vad psykologen säger när vi träffas nästa gång.
      Avslappningsövningar och spa sysslar jag redan med, måste kanske göra ännu mer hehe! 😀

Kommentera

